Jen 7 členů EU plní směrnici o sběru a recyklaci baterií

S bateriemi se má podle směrnice Evropské unie ode dneška zacházet ekologičtěji. Platí například zákaz používání rtuti nebo kadmia v bateriích. Povinné je naopak zavedení recyklace alespoň části použitých elektrických článků.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobaterie

Autobaterie | Foto: Ondřej Jánoška

To a mnohé přikazuje směrnice Evropské unie o bateriích, přijatá před 2 lety. Do dneška jí měly členské státy přizpůsobit své vnitrostátní předpisy. Udělalo to jen několik z nich - 7 ze 27. Česko to nestihlo.

Každý stát v Unii musí vybudovat síť sběrných míst pro všechny druhy použitých baterií. Do roku 2012 by v nich měla skončit čtvrtina prodaných elektrických monočlánků nebo autobaterií. O 4 roky později už to dokonce musí být skoro polovina vybitých baterií. Všechny takto shromážděné baterie se musejí recyklovat. Náklady na to mají nést jejich výrobci.

Podle unijní směrnice se také nesmějí autobaterie ani ukládat na skládkách ani likvidovat ve spalovnách. Zatím oznámilo jen 7 ze 27 členských států, že plnou implementaci směrnice do svého práva provedlo. Česko mezi nimi není.

V případě, že členský stát EU nepřizpůsobí směrnici své zákony ani dlouho po stanoveném datu, může ho Evropská komise zažalovat u Evropského soudního dvora v Lucemburku.

Pavel Novák, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme