Jourová pochválila Facebook. Jemu i dalším sítím se daří reagovat na nenávistné příspěvky rychleji

Velké internetové společnosti nyní rychleji než dříve prověřují a odstraňují nezákonný nenávistný obsah na internetu. Uvedla to ve čtvrtek eurokomisařka Věra Jourová, která v této souvislosti ocenila přístup americké firmy Facebook. Jiné společnosti podle ní naopak musí v této věci začít postupovat rychleji.

Brusel Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Facebookem a dalšími sítěmi se dlouhodobě zabývá Evropská komise

Facebookem a dalšími sítěmi se dlouhodobě zabývá Evropská komise | Zdroj: Reuters

Loni Evropská komise společně se čtyřmi největšími platformami sociálních médií vyhlásila kodex chování proti nezákonným nenávistným projevům online.

Společnosti YouTube, Facebook, Twitter a Microsoft se zavázaly k řadě kroků, jež mají zabránit šíření takového obsahu po Evropě. K prvnímu výročí kodexu chování nevládní organizace a veřejné orgány ve 24 zemích zkoumaly, jak systém funguje.

Tajné dokumenty: pravidla Facebooku umožňují zveřejnit sebepoškozování i obtěžování dětí

Číst článek

Prověrka ukázala, že průměrně v 59 procentech případů reagovaly společnosti na oznámení nezákonných nenávistných projevů odstraněním obsahu. Proti 28 procentům zaznamenaným před půl rokem je to více než dvojnásobek.

"V jednom chci být jednoznačná: firmy musí pokračovat v nastoupeném směru. Je stále řada bodů, kde je ještě třeba pokročit," podotkla dnes Jourová.

Rozdíly jsou podle ní nejen v rychlosti, ale rovněž v tom, jak firmy k upozorněním přistupují. "Chci také, aby uživatelé dostali rychlou a jednoznačnou odpověď, když na něco poukážou," podotkla eurokomisařka. O tématu hodlá příští týden hovořit s ministry spravedlnosti zemí unie.

Šetření, se kterým ve čtvrtek Jourová seznámila novináře, také ukázalo, že za půl roku vzrostl podíl oznámení posouzených ve lhůtě 24 hodin ze 40 na 51 procent. Cíl posuzovat většinu oznámení v průběhu jediného dne však zcela splňuje právě jen Facebook.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme