Kampaň EK má posílit povědomí cestujících o jejich právech

Evropští cestující mají lépe znát svá práva. Pomůže jim k tomu kampaň Evropské komise. Informace o tom, na co má v případě zpoždění nebo zrušení přepravy cestující nárok, budou k dispozici ve 23 oficiálních jazycích Unie.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Kampaň EK má posílit povědomí cestujících o jejich právech | Foto: Pavel Novák

Plakáty na letištích a nádražích, samolepky a identifikační štítky na zavazadla s adresou webové stránky www.ec.europa.eu/passenger-rights nebo s telefonním číslem na evropskou infolinku 00800 6789 10 11. To jsou prostředky, kterými chce po dva roky Evropská komise oslovovat cestující.

Má je tak upozornit na to, kde najdou informace o svých právech pro případ, že jim aerolinie zruší jejich let, nebo se jejich letadlo či vlak zpozdí. Nově budou tyto informace ve všech 23 jazycích Unie, aby si je ještě před odjezdem na dovolenou mohl přečíst každý.

Náklady na tuto kampaň jsou podle eurokomisaře pro dopravu Siima Kallase milion eur. Vzhledem k tomu, že má sloužit půl miliardě potenciálních cestujících v Evropě, je Kallas považuje za přiměřené. Doufá, že kampaň zvýší povědomí Evropanů o jejich právech v případě, že jim cestu naruší nečekaná událost.

Pavel Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme