Kampaň na podporu polských výrobků

Ke kupování zboží domácí výroby se snaží od tohoto týdne přesvědčit Poláky kampaň v tisku, rozhlase a televizi. Akce nese název: Kupuješ polské výrobky, dáváš tím práci. Má pomoci přesvědčit spotřebitele, aby si při nákupu vybírali hlavně zboží vyrobené v Polsku, tamními pracovníky.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

plakát k reklamní kampani

plakát k reklamní kampani | Foto: Demo effective launching Krakow

Jestliže kupuješ polské výrobky, dáváš tím práci, říká slogan reklamy, kterou se bezplatně rozhodly vysílat veřejnoprávní i komerční televize a rozhlasové stanice. Na příkladu běžného zboží, které je v reklamě symbolizováno jablkem, se v ní ukazuje, kolik lidí se podílí na tom, aby takové ovoce dorazilo až na pult obchodu. Reklama nabádá k tomu, aby se spotřebitel zamyslel nad tím, že těmi, kteří díky jeho nákupu mají práci, by měli být hlavně jeho krajané.

Proč se reklamní kampaň objevila právě teď - dva měsíce před rozšířením Evropské unie?

"Stejně jako vy i my vstupujeme do unie 1. května. Po tomto datu už takové kampaně nebudou možné. Propagovat kupování výrobků jen jednoho členského státu je v rozporu s unijním právem. Proto jsme v předvečer vstupu do unie zmobilizovali polská media, abychom se pokusili ovlivnit chování polského spotřebitele," řekl Českému rozhlasu Jacek Sadowski, ředitel reklamní agentury Demo effective launching, která kampaň na podporu polských výrobků připravila.

"Kampaň má přimět polského spotřebitele, aby se zamyslel při výběru zboží v obchodě. Má vzít v úvahu, že jedním z kritérií, podle kterých si výrobek vybírá, je země jeho původu. Má-li si vybrat mezi cenově a kvalitativně srovnatelným výrobkem domácím a zahraničním, měl by si uvědomit, že když si koupí ten polský, možná tím dává práci svému sousedovi," dodává Jacek Sadowski.

Reklamní kampaň proto spojila výzvu ke kupování polského zboží s problémem, který Poláky značně tíží - nedostatkem pracovních příležitostí. Průměrná nezaměstnanost dosahuje v Polsku 20%. Až do 30. dubna - tedy posledního dne před vstupem do Evropské unie - budou Poláci z televizních obrazovek a radiopřijímačů slyšet výzvu: Podívej se, kdo zboží vyrábí a pamatuj si. Když kupuješ polské výrobky, dáváš tím práci.

Pavel Novák, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme