Krize podnítila k větší aktivitě zloděje v německých obchodech

Hospodářská krize znásobila aktivitu zlodějů v německých obchodech. Ti si v období od července 2008 do června letošního roku odnesli z regálů zboží v hodnotě 5,2 miliardy eur. Oproti předchozímu období to představuje nárůst o tři a půl procenta.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákupní třída

nákupní třída | Foto: Jan Rosenauer

Měřeno obratem obchodníků, činí "úlovky" pobertů 1,17 procenta. Jde tak o nejvyšší ztráty v německém maloobchodě od roku 2002. Třetinu nárůstu krádeží přičítají oslovení obchodníci dopadům současné krize.

Autoři průzkumu zjistili, že plnou čtvrtinu nenechavců tvoří nepoctiví zaměstnanci. Ti svou firmu připravili o zboží v průměrné hodnotě 1858 eur. U zlodějů z řad zákazníků to přitom bylo jen 94 eur.

Nejvíc se v obchodech ztrácejí počítačové hry, DVD, kosmetika nebo parfémy. Mezi zloději je ale oblíbený taky alkohol nebo dokonce čerstvé maso.

Jiří Hošek, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme