Lanovka měla závadu ještě před tunelem
Kolejová lanovka v rakouském horském středisku Kaprun, při jejímž požáru v sobotu zahynulo přes 150 lidí, měla s největší pravděpodobností technickou závadu ještě před vjezdem do tunelu. Jak oznámil vedoucí technického vyšetřování Christian Tisch, stopy této závady se našly na trati před tunelem. Závada sice mohla mít spojitost s požárem, skutečnou souvislost je ale třeba ještě prověřit.
Podle jeho slov byly na trati zjištěny stopy plastické substance, možná maziva, která odkapávala z jedoucí soupravy. Zatím ale nelze říci, zda tato substance požár vyvolala nebo zda z vozidla odkapávala v důsledku začínajícího požáru. Proto nelze dosud ani říci, zda souprava už hořela před vjezdem do tunelu. Vzorky nalezené substance byly předány k chemické analýze, jejíž výsledky se očekávají za den, možná dva. Podle výsledku bude možné stanovit, z jaké části vagónu pocházejí a zda mohou či nemohou mít souvislost s vypuknutím požáru.
Zatímco zjištěná stopa může být určitým indikátorem příčiny neštěstí, rozhodující důkaz musí být objeven a potvrzen na shořelé soupravě. Nejdříve ale musejí být vyproštěna těla obětí a pak musí být vyhořelý vagón důkladně zajištěn proti samovolnému sklouznutí zpět do údolí. Teprve poté technici prozkoumají trosky soupravy ve snaze nalézt reálnou příčinu neštěstí.