Legendární Žigulík končí

Neuvěřitelných 25 let vyráběla automobilka VAZ v ruském Togliatti osobní vůz s typovým označením 2106. Dnes produkce šestky Žigulíku, jak se legendárnímu ruskému lidovému vozidlu mezi řidiči familiérně říká, skončila.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

VAZ 2006 "Žiguli" | Foto: AutoVAZ

Přesně v den výročí svého vzniku před čtvrt stoletím sjíždí z výrobní linky ruského AutoVAZu poslední Žigulík 06. Celkem se jich na silnice nejenom tehdejšího Sovětského svazu, posléze Ruska, ale i řady evropských zemí včetně České republiky rozjelo více než čtyři milióny a 175 tisíc.

Tak dlouhá výroba jednoho typu vozu je na jedné straně úspěchem, ale jak poznamenávají ruská média, také ostudou pro ruský automobilový průmysl. Žigulík "nulašestka" prošel za 25 let výroby jen minimálními modernizacemi. Bylo to ale vyvoláno i snahou nabízet ruskému spotřebiteli co nejlevnější auto a co nejméně do jeho produkce investovat. Ruské lidové vozidlo bude dál v licenci opouštět závod Išavtov v Murtiji.

Petr Voldán, Martin Hromádka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme