Letecké neštěstí v Pákistánu zřejmě nikdo nepřežil

Poblíž pákistánské metropole Islámábádu se zřítilo letadlo Airbus A 321 společnosti Airblue se 152 cestujícími na palubě. Oznámil to pákistánský úřad pro civilní letectví. Tamní vláda takřka okamžitě vyhlásila státní smutek.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Helikoptéra záchranářů pročesává místo letecké katastrofy.

Helikoptéra záchranářů pročesává místo letecké katastrofy. | Zdroj: ČTK

Letadlo spadlo do velmi těžce přístupného terénu. Záchranáři se proto museli na místo katastrofy vydat pěšky. Jejich šéf brzy poté oznámil, že nehodu nikdo nepřežil. Popřel tak dosavadní informace ministra vnitra, podle kterého mohlo několik cestujících zůstat na živu.

Podle českého velvyslance v Pákistánu Pavola Šepeľáka nebyl na palubě letadla žádný český občan. „Zastupitelský úřad ČR v Pákistánu má k dispozici jmenný seznam všech cestujících. Všechna jména jsou pákistánská s výjimkou čísla 44, pod kterým evidujeme rakouského občana pracujícího pro německou firmu v Pákistánu,“ uvedl Šepeľák pro Radiožurnál.

Letadlo mířilo původně z Manchesteru přes Turecko do Islámábádu a absolvovalo také mezipřistání v Karáčí, které je považováno za domovské letiště společnosti Airblue.

Přehrát

00:00 / 00:00

Pád Airbusu A 321 společnosti Airblue v Pákistánu. Téma pro redaktora Ondřeje Housku.

Příčina neštěstí není dosud známá, v oblasti ale panuje ztížená viditelnost. Pátrání po přeživších komplikuje i horský terén, kde se trosky letounu nacházejí. Přesné důvody katastrofy určí až prozkoumání černé skříňky. Technickou závadu nebo teroristický útok zatím úřady vylučují.

Společnost Airblue je druhým největším pákistánským leteckým dopravcem. Pravidelně létá do dvanácti destinací. Disponuje flotilou sedmi letounů, konkrétně typy Airbus A 319, A 320 a A321 nové generace. Havarovaný letoun je z výrobní série roku 2000. Airblue si letoun zakoupili v roce 2006 a podle informací letecké společnosti ve vynikajícím technickém stavu. Měl za sebou kolem 34 000 letových hodin v rámci 13 500 letů.

Lukáš Vincourek, Ondřej Houska Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme