Letiště v Hamburku expanduje

Původně přistávací plocha pro slavné Zepeliny, mnohem později privatizované letiště v Hamburku se v posledních 15letech své 90leté tradice výrazně změnilo a z regionálního vzdušného přístavu je z něj mezinárodní letiště, které si vydobylo své uznávané postavení v Německu i v Evropě. Denně zde v průměru odbaví 410 letů.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

letiště

letiště | Foto: Jan Rosenauer

"Teoreticky u nás mohou přistávat všechny druhy letadel, včetně A380, ale nepočítám v příštích letech s tím, že by jsme zavedli pravidelný provoz, protože to je stroj, který je vhodný pro skutečně velká letiště jako Frankfurt, Amsterodam, New York," říká personální ředitel s.r.o. Letiště HH, Rüdiger Schlott. Požadavky na zaměstnance a letištní personál jsou různé s ohledem na rozmarnost profesí a platy odpovídají tarifům jednotlivých profesí v rámci sektoru veřejných služeb.

Právě v době vyjednávání nových kolektivních smluv, zejména v sektoru veřejných služeb, dochází pravidelně k napětí, potvrzuje opět Rüdiger Schlott: "Když pak dojde ke stávce ve veřejných službách je letiště oblíbeným terčem odborové ústředny ver.di. To proto, že letiště je mimořádně závislé na tom, aby všechny složky dohromady spolupracovali. Když například jdou do stávky požárníci, zastaví se celé letiště. V posledních deseti letech se tu stávkovalo dvakrát, je to tedy velice zřídkavý krok."

Možná také proto, že společnost dbá na neustálý rozvoj letiště a tedy garanci zaměstnanosti a vytváření nových pracovních příležitostí: "Od počátku 90. let stavíme nové terminály. Projekt rozvoje je nyní v plném proudu. Letos se otevře nové velkokapacitní parkoviště a hotel. Příští rok bude dokončen nový terminál 2. Po dohodě se spolkovou vládou a městem se má do roku 2007 dostavět rychlodráha z města."

"Chtěl bych také upozornit na to, že HH je významným centrem leteckého průmyslu. Včetně technického ústředí Lufthansy přímo v sousedství našeho letiště, dále je to výroba airbusů. Dohromady to představuje 20 000 pracovních míst, což přispívá k pozitivnímu vnímání samotného letiště. I když jeho provoz přináší i pochopitelné zatížení životního prostředí. Vloni jsme udělali hodně pro snížení hluku." Hamburské letiště má speciální oddělení, který vytvořilo program pro lidí, kteří bydlí v blízkosti letiště. Těm hradí výdaje na odhlučňující okna, větrací systémy.

"Myslím, že Hamburčané jsou pyšní na své letiště hlavně ve srovnání s tou provincialitou, kterou bylo vyhlášené dříve. Tedy slabým letovým provozem. K velkému skoku přispěla výstavba 4. terminálu. Velkou odezvu mají také tzv. HH Airport-Classics, kterou pořádá vedení letiště a vloni se konala tato exhibice vzdušných veteránů třikrát, pochvaluje si personální ředitel hamburského letiště Rüdiger Schlott."

David Šťáhlavský Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme