Letošní sezona se pro francouzské hoteliéry nevyvíjí nejlíp

Francouzští hoteliéři a restauratéři nezahájili letošní sezonu dobře. Po celé Francii byl podle statistik z první poloviny července hlášen pokles návštěvníků. Výjimku tvoří Bretaň, kam zamířilo víc turistů než loni. Naopak postiženo poklesem zájmu bylo Azurové pobřeží na jihu Francie - a právě tam je zvláštní zpravodaj Radiožurnálu Vít Pohanka.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Sylvie Grosgogeat | Foto: Vít Pohanka | Zdroj: Český rozhlas

Ne - ještě jsem nepřeplul přes Středozemní moře a nevrhl se do nitra Černého kontinentu. To jsem se jen prošel po niceské Promenádě Angličanů a navazujícím nábřeží Spojených států. Trojice mladíků tam jen tak z radosti vybubnovála své rytmy, na promenádě korzovali výletníci i místní, ve vyhrazeném pruhu proudili kolečkoví bruslaři a cyklisté. Na dlouhém pruhu veřejných pláží se slunily tisíce lidí. Takové bylo včerejší odpoledne v Nice - na první pohled vše v pořádku.

Jenže podle statistik bylo v první polovině července v Nice obsazeno o 15 procent méně pokojů ve čtyřhvězdičkových a o 5 procent méně v tříhvězdičkových hotelích. Není to znamení, že časy jsou zlé? Sylvie Grosgogeat je v niceské Kanceláři pro turismus a kongresy ředitelkou komunikace:

"Podle mého názoru je příliš brzy na to, abychom dnes bilancovali. Hlavní sezóna začíná 15. července a končí někdy v září, říjnu," říká Sylvie Grosgogeat. Pokles návštěvnosti prý není tak dramatický, jak se může zdát ze zmíněné studie.

Je pravda, že vývoj posledních let dává Sylvii důvod k optimismu - několik oficiálních čísel jejího úřadu: od roku 1999 rostl počet návštěvníků Nice každoročně o 3 procenta. Jestliže loni přijelo na Azurové pobřeží celkem asi 10 milionů turistů, do Nice to bylo přes 4 miliony. Z toho skoro polovinu tvořili Francouzi. Nejvíc zahraničních návštěvníků přijelo z Británie - asi 600 tisíc. Zajímali mne speciálně Češi - dostali se vůbec do oficiálních statistik?

"Každý rok tady máme přibližně 25 tisíc turistů ze střední Evropy," konstatuje Sylvie Grosgogeat. A vysvětluje, že do téhle kategorie zahrnují návštěvníky z Polska, České republiky a Maďarska. Mimochodem - jen do laciného Bibione v severní Itálii se loni vypravilo přes 200 tisíc Čechů. Jenže ekonomická úspěšnost turistické oblasti nespočívá jen v počtu návštěvníků, ale i v tom, jak dlouhou dobu tam stráví a především kolik peněz utratí.

Sylvie Grosgogeat říká, že její organizace má jasnou vizi: "Myslím si, že v už nyní se připravuje nová definice turismu zítřka. Jde o to poskytnout kvalitní služby - naslouchat lidem, co vlastně chtějí."

Turistická klientela podle ní často chce dělat věci jednoduché, ale kvalitní. A kvalita neznamená nutně luxus. Ale poskytovat odpovídající služby na všech úrovních. S tím se nedá než souhlasit. Moje zkušenost je ovšem taková, že právě v tomhle ohledu má ještě v Nice turistická kancelář co dohánět.

Příklad: když jsem vytočil její inzerované číslo, ozval se nahraný hlas sdělující, že číslo bylo změněno a nadiktoval nové. Když jsem ho vytočil, ozval se jiný předtočený hlas, který mne odkázal na třetí číslo. Po jeho vytočení jsem se dozvěděl, že za každou minutu platím 40 centů. Pak jsem se musel prokousat číslovou předvolbou, abych se konečně spojil s pracovníkem, který mi dal konečné číslo, kam jsem jako novinář měl zavolat. Stejným martyriem musí projít i potenciální zákazník, který chce využít služeb niceské Turistické kanceláře. A tak se mi chce parafrázovat Karla Havlíčka: Kéž by jim ty dobré úmysly z úst do rukou vzejít ráčely.

Vít Pohanka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme