Londýnští obchodníci lamentují, že jim olympijské hry zatím nepřinášejí rekordní zisky

Na olympijských hrách vydělá každý, vzkazovali britská vláda a pořadatelé akce londýnským podnikatelům a živnostníkům. První zkušenosti a statistiky ukazují, že neměli tak docela pravdu. Najdou se části Londýna, kam olympijští turisté nezabloudí. Ani v centru města obchodníci moc nejásají. Právě odtamtud nám svůj dnešní Olympijský deník poslal Jiří Hošek.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Londýnští obchodníci nemají z olympiády téměř žádný užitek

Londýnští obchodníci nemají z olympiády téměř žádný užitek | Zdroj: Reuters

Na první pohled je na Trafalgarském náměstí dost živo. Dopravní steward radí turistům při přecházení rušné ulice. Oproti ne-olympijskému Londýnu to ale není nikterak velký rozdíl. Jak to totiž vypadá, o co víc olympijských zvědavců a diváků přijelo, o to víc taky odjelo znejistělých Londýňanů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Olympijský deník natáčel Jiří Hošek mezi obchodníky

„Asi to mají těžší obchody, které jsou závislé na místních zákaznících. Vypadá to, že si hodně Londýňanů naplánovalo dovolenou tak, aby zmizelo akorát v době Her. V turistických oblastech mi ale přijde, že je dost rušno,“ nabízí svůj pohled jedna z londýnských průvodkyň.

Turecký prodavač prý zatím nemá z olympiády užitek vůbec žádný a cítí se údajně tak trochu podvedený.

„Olympijské hry mají na drobné obchody spíš negativní dopad. Návštěvníci Londýna stráví den na olympijských sportovištích a v jejich blízkosti a nikam jinam necestují,“ myslí si prodavač z drobného leč dobře zásobeného koloniálu.

„Čekali jsme, že letos v létě uděláme opravdu velký byznys. Těšili jsme se na extra počty olympijských turistů. Ve srovnání s předchozími roky ale naopak 50, 60 procent tratíme.“

Londýnští obchodníci si stěžují na malé zisky během olympiády | Foto: Reuters

„Tady na třídě Whitehall ještě máme docela štěstí, protože se tady blízko hraje plážový volejbal. Jiné podniky na Westendu ale zejí prázdnotou, žádní zákazníci, prostě nula,“ žaluje do rozhlasového mikrofonu majitelka drobného krámku, kde jdou asi nejvíc na odbyt deštníky a pohlednice.

Některé restaurace v samém centru města hlásí pokles tržeb až o 80 procent. Ruce spokojeností si tak mnou asi jen prodejci alternativních dopravních prostředků, jimiž se dá prokličkovat ucpaným Londýnem. Prodej skateboardů vzrostl v posledních týdnech o 167 procent. Kolečkových bruslí pak o 140.

Jiří Hošek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme