Ministři EU jednají o opatřeních na snížení emisí oxidu uhličitého

Množství vypouštěného oxidu uhličitého by mělo v zemích Evropské unie klesnout o 20 procent v porovnání se stavem v roce 1990. Takový plán má Evropská komise. Snížení emisí se má dosáhnout do roku 2020. O tom se dnes v Bruselu radí ministři zahraničí a také jejich kolegové z resortu průmyslu.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní zácpa

Dopravní zácpa | Foto: Jan Rosenauer

Opatření vedoucí ke snížení emisí CO2 se mají dotknout nejen průmyslových podniků, hlavně například elektráren, ale i nově vyráběných aut. Jejich motory mají být účinnější a úspornější. To s sebou ale nese zvýšené náklady a některé evropské automobilky tlačí na své vlády, aby pro ně vyjednaly lepší podmínky.

Návrh emisních limitů u aut se nelíbí například bavorské továrně BMW. Ani česká vláda není z návrhu Evropské komise nadšená, ale jak uvedl ministr průmyslu Martin Říman, je vcelku přijatelná: "Není zničující pro průmysl těch trochu větších aut. My nejsme v pozici Němců. Škodovka, TPCA nebo Hyundai nebude vyrábět ´bavoráky´ sedmičkové řady."

Podle ministra Římana nám pomáhá fakt, že cyklus inovací je v automobilovém průmyslu 6 až 7 let. Snížení emisí se má dosáhnout do roku 2020. Automobilky by proto stejně musely sáhnout ke změnám, které ke zdokonalení motorů povedou.

Balíček opatření k ochraně klimatu bude hlavním tématem summitu hlav vlád Unie na konci týdne.

Pavel Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme