Mýtné budou od října na německých dálnicích platit i nákladní auta nad 7,5 tuny

Mýtné na německých dálnicích začnou od října platit i menší nákladní auta s hmotností nad 7,5 tuny. Od příštího roku pak budou muset do svých peněženek sáhnout i řidiči osobních aut. Povinnost platit mýtné dosud měly jen velké kamiony. Jestli tak činí, kontrolují přímo na dálnicích stříbrné dodávky s modrým pruhem.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Polsko: Dálnice´Svobody´ - A2 spojující Varšavu a Berlín

Polsko: Dálnice´Svobody´ - A2 spojující Varšavu a Berlín | Foto: Vít Pohanka

Mýtné v Německu vybírá firma Toll Collect.

„Nejsnazší způsob jak zaplatit, je zaregistrovat si u nás přes internet vůz a pak si do něj nechat namontovat palubní jednotku. I v Česku máme partnerské servisy. A potom se mýtné účtuje automaticky podle ujetých kilometrů,“ vysvětlil její zástupce Martin Rickmann.

Přehrát

00:00 / 00:00

Kontrolování placení mýtného na německých dálnicích si v k tomu určené dodávce vyzkoušel Pavel Polák

„Je také možné na internetu nebo na jednom z 3400 terminálů zadat ručně plánovanou trasu a vypočtené mýtné zaplatit."

Přibližně 95 procent kamionů, které dnes jezdí po německých dálnicích, má palubní jednotku.

„Jsou různé tarify. Nákladní vůz o dvou nápravách s ekologicky šetrným provozem zaplatí za ujetý kilometr 8,1 cent,“ přiblížil plánovanou cenu pro menší vozidlo nad 7,5 tuny Martin Rickmann.

Podle úředníka Ralfa Nieckeho, který kontroluje placení mýtného u okolních aut z dodávky na dálnici, často problém řešit nemusí.

„Kontrol je hodně a jsou časté. Neplatit mýtné se zkrátka nevyplatí,“ řekl.

V Německu je nejhustší dálniční síť v Evropě, má přibližně 13 tisíc kilometrů.

Pavel Polák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme