Nástup pendolin na polské tratě provázejí technické problémy

Na polské tratě by měly už brzy vyjet rychlovlaky Pendolino. Jejich uvádění do provozu se ale podobně jako v České republice neobešlo bez technických problémů a komplikací. Teď se navíc zhroutil systém předprodeje lístků.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pendolino | Foto: Pavel Petr

Pendolina mají od 14. prosince vozit pasažéry mezi pěticí velkých polských měst – Varšavou, Gdaňskem, Katovicemi, Krakovem a Vratislaví.

Poláci se už nemohou dočkat. S velkou slávou byl proto v neděli zahájen předprodej jízdenek, systém se ale zhroutil a stále se ho nedaří zprovoznit.

To ale není jediný problém. Rychlovlaky – jedná se mimochodem o novější typ než v České republice – mohou jezdit rychlostí až 250 kilometrů v hodině. Na speciální trati dosáhly dokonce rychlosti 293 kilometrů za hodinu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rychlovlaky Pendolino míří na polské tratě, objevily se ale komplikace. Podrobnosti zjišťoval varšavský zpravodaj Vít Pohanka

Na něco takového ale polská železnice není připravená. Pendolina tak budou na několika úsecích jezdit pouze rychlostí do 100 kilometrů za hodinu. Většinou se budou pohybovat rychlostí do 160 kilometrů za hodinu a jen na několika málo úsecích zrychlí na zhruba 200 kilometrů za hodinu.

Polské dráhy masivně investují do obnovy tratí. Výdaje za letošní a příští rok by se měly pohybovat v přepočtu kolem 110 miliard korun. Modernizace ale nepostupuje tak rychle, jak si asi společnost představovala. Odborníci proto varují, že nástup Pendolina na hlavní tratě se může zpozdit.

Cestování vlakem se v Polsku přesto za poslední desetiletí výrazně zlepšilo, soupravy jsou čistší a spolehlivější. Pendolina by pak mohla výhledově dokonce konkurovat letadlům.

Vít Pohanka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme