Návštěvníci berlínského veletrhu Grüne Woche můžou ochutnat třeba české marihuanové pivo

Nejskloňovanějším slovem na největším potravinářském veletrhu na světě je ‚bioprodukt‘. Berlínský Grüne Woche, na který každoročně zavítá přes čtyři sta tisíc návštěvníků, se zaměřuje na ekologický chov zvířat, zdravou výrobu potravin a na biopotraviny. Nálepka bio je i na pivním stánku.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Domácí zvířata na Grüne Woche v Berlíně | Foto: Klára Stejskalová

Martha Kriegerová v typicky bavorském kroji točí jedno pivo za druhým – pšeničné, kvasnicové, pils i nealko. Na rozdíl do ostatních se Riedenburgské pyšní označením bio.

„Všechny látky pocházejí z biohospodářství. Pivo není sycené, není pasterizované, je vyrobené z přírodní vody,“ vysvětluje Kriegerová.

S výrobou pivních biospecialit začali v rodinném pivovaru v Riedenburgu před 20 lety. Zpočátku na to mnozí hleděli nedůvěřivě, ale dnes je zájem stále větší. A podle všeho zákazníkům chutná.

„Má stejnou chuť jako normální pivo, akorát že je bez všech chemických přísad,“ pochvaluje si návštěvník z Rakouska.

Přehrát

00:00 / 00:00

Berlínský veletrh navštívila i zpravodajka v Německu Klára Stejskalová

Pivo nesmí chybět ani na českém stánku ve stylu jihočeské hospody. Kromě tradičního plzeňského se tu letos prezentujeme i značně netradičním výrobkem, pivem s příchutí marihuanového extraktu.

Karolína Souhradová z Nové paky, která na stánku prodává, přiznává, že o tuto zvláštnost moc velký zájem není. Němci se prý bojí.

Sousední firma Kočař se pro změnu snaží prosadit s tradičními sýry z Beskyd. „My jsme tady první rok. Němci na to nejsou zvyklí, ale jakmile to zkusí, chutná jim. Líbí se jim náš stánek Konkurence je tady velká, ale den ode dne je to lepší,“ tvrdí prodejci korbáčků.

V dalším z českých stánků zákazníci mohou ochutnat zmrzlinu. „Je to nejlepší zmrzlina na světě, speciální česká. Zkoušeli jsme italskou a ta se s touhle nedá srovnat. Liší se chutí, v téhle je cítit mléko, jsou tam jen přírodní barviva, žádná náhražka a konzervační látky,“ uvádí otec a syn Ocelkovi.

Ve více než dvaceti halách člověk narazí na stoly prohýbající se nejrůznějšími laskominami. Prodejci se zákazníky snaží přesvědčit, že právě ten jejich výrobek je nejlepší, nejzdravější a rozhodně nejchutnější.

Kdokoli se dokonce může podívat, jak má vypadat takový zdravý chov, ať slepic, ovcí nebo prasat. To, že realita v supermarketech je pak jiná, návštěvníkům evidentně nevadí.

Klára Stejskalová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme