Nejzuřivější řidiči jezdí v Pekingu

Na českých silnicích jezdí stále více agresivních řidičů, jak dokazuje nárůst počtu případů, kdy dochází k fyzickému napadání. Nejzuřivější lidé za volantem jsou ale v Číně. Tvrdí to poslední průzkum společnosti IBM hodnotící podmínky pro řízení automobilu ve 20 velkoměstech na šesti kontinentech.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Dopravní zácpy jsou v Pekingu běžným jevem | Foto: Robert Mikoláš

Všude vládne nervozita, mnozí neskrývají vztek a zuřivě buší do klaksonů, časté jsou i nadávky linoucí se ze stažených okýnek. Tak vypadá každodenní realita na rušné šestipruhové komunikaci v centru Pekingu.

Právě řidiči z čínské metropole si tak vysloužili nelichotivé hodnocení nejzuřivějších řidičů na světě. Vyplývá to alespoň z průzkumu mezi 8000 dotázanými, kteří se vyjadřovali k dopravě ve 20 velkých městech planety.

Přehrát

00:00 / 00:00

Robert Mikoláš informuje o agresivitě čínských řidičů

Podle expertů, včetně těch čínských, ale nejde o žádné překvapení vzhledem k nekonečným každodenním zácpám a málo fungujícímu systému veřejné dopravy.

Stejně jako Peking dopadl v anketě i jihočínský Šen-čen, město sousedící s Hong Kongem. V této souvislosti se nabízí srovnání právě s někdejší britskou kolonií.

Když někdo v Hong Kongu náhle zastaví nebo jen zpomalí, nikdo se nerozčiluje ani nenadává. Vše prý souvisí s vrozenou slušností i výchovou.

Průzkum společnosti IBM se ovšem zaměřil nejen na chování samotných mužů a žen za volantem, ale také na podmínky pro řízení automobilu ve vybraných místech.

V testu se proto hodnotí i finanční náročnost, celkový čas dojíždění nebo negativní pocity vyvolané dopravními zácpami.

Nejlepší je Montreal

Nejhůře letos dopadlo Mexico City následované Pekingem a Šen-čenem, z evropských metropolí pak Moskva.

Čínské hlavní město se s chronickými problémy snaží bojovat, staví nové linky metra a zavádí restriktivní opatření, zejména co se prodeje nových aut týče. Následkem politiky z předchozích let jsou ale možnosti Pekingu, kde je dnes v provozu na 5 milionů automobilů, velmi omezené.

Vláda sice představila nový pětiletý plán počítající i se zpoplatněním vjezdu do centra, odborníci jsou však k jeho uvedení do praxe velmi skeptičtí a předpokládají, že Peking zůstane pro řidiče noční můrou i v příštích letech.

Na rozdíl třeba od kanadského Montrealu, který účastníci letošní ankety označili za město, kde se jezdí vůbec nejlépe.

Robert Mikoláš, Kristina Winklerová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme