Němcům se stýská po markách
Přednost staré měně by stále dalo 58 procent z nich. Ukázal to průzkum agentury Forsa, který si nechal vypracovat týdeník Stern. Tři čtvrtiny z tisícovky dotázaných uvedly, že ještě teď, bezmála pět let po zavedení eura, přepočítávají ceny v obchodech na marky.
Jen 40 procent respondentů by si v prosinci 2006 za svou měnu vybralo euro. Podle odborníků nechuť k jednotné evropské měně nepramení jen ze zdražení, které euro částečně přineslo. Mnohem větší roli prý hraje psychologie.
Experti tvrdí, že se marka po roce 1945 stala v západní části rozdělené země jakýmsi "náhradním symbolem národní hrdosti." Po pádu Berlínské zdi pak tento pocit převzali také obyvatelé někdejší NDR.
Podle profesora Helgeho Bergera se taky hodně Němců mylně domnívá, že skoro za všechna zvýšení cen po 1.lednu 2002 může neoblíbené euro, které se v Německu nemůže zbavit přezdívky "teuro."