Německé dráhy budou prověřovat rychlovlaky ICE třetí generace

Německé dráhy čelí kritice kvůli liknavému postupu po nehodě rychlovlaku ICE minulý týden v Kolíně nad Rýnem. Moderní souprava tam při nízké rychlosti vykolejila poté, co dva lidé zatáhli za záchrannou brzdu. Ukázalo se, že rychlovlak měl prasklou nápravu - jen o vlásek nedošlo k tragédii.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Rychlovlak ICE | Foto: Marek Kuchařík

Německé dráhy podle všeho nemístně otálely s provedením okamžité kontroly všech souprav ICE třetí generace, kterých se potíže s nápravami mohly týkat. Jak už Český rozhlas informoval, státní dopravce dokonce podal námitku proti příslušnému doporučení Spolkového drážního úřadu.

Na extrémně namáhané nápravy souprav ICE 3 upozorňovali odborníci už dřív. Dráhy teď přislíbily, že je budou kontrolovat po ujetí každých 60.000 kilometrů, namísto dosavadních 300.000 kilometrů.

Podle týdeníku Der Spiegel zareagovaly dráhy až v okamžiku, kdy se do věci vložil ministr dopravy Wolfgang Tiefensee. Experti se shodují v názoru, že prasknutí nápravy ve vysoké rychlosti mohlo způsobit katastrofu podobnou té před deseti lety u severoněmeckého Eschede. Tam při havárii soupravy ICE zahynulo 101 lidí.

Jiří Hošek, Miroslav Panuška Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme