Německé dráhy budou prověřovat rychlovlaky ICE třetí generace
Německé dráhy čelí kritice kvůli liknavému postupu po nehodě rychlovlaku ICE minulý týden v Kolíně nad Rýnem. Moderní souprava tam při nízké rychlosti vykolejila poté, co dva lidé zatáhli za záchrannou brzdu. Ukázalo se, že rychlovlak měl prasklou nápravu - jen o vlásek nedošlo k tragédii.
Německé dráhy podle všeho nemístně otálely s provedením okamžité kontroly všech souprav ICE třetí generace, kterých se potíže s nápravami mohly týkat. Jak už Český rozhlas informoval, státní dopravce dokonce podal námitku proti příslušnému doporučení Spolkového drážního úřadu.
Na extrémně namáhané nápravy souprav ICE 3 upozorňovali odborníci už dřív. Dráhy teď přislíbily, že je budou kontrolovat po ujetí každých 60.000 kilometrů, namísto dosavadních 300.000 kilometrů.
Podle týdeníku Der Spiegel zareagovaly dráhy až v okamžiku, kdy se do věci vložil ministr dopravy Wolfgang Tiefensee. Experti se shodují v názoru, že prasknutí nápravy ve vysoké rychlosti mohlo způsobit katastrofu podobnou té před deseti lety u severoněmeckého Eschede. Tam při havárii soupravy ICE zahynulo 101 lidí.