Německé dráhy odhalily další problém s osami u rychlovlaků ICE
Náhradní jízdní řád na německé železnici potrvá až do Vánoc. Může za to další technický problém odhalený u rychlovlaků ICE. Jedna vývojová řada vykazovala potíže s osami a Německé dráhy proto 70 souprav stáhly z tratí k důkladným kontrolám.
Technici objevili dvoumilimetrovou prasklinu u další, v pořadí už druhé osy rychlovlaku ICE, řady "T." Po nehodě soupravy tohoto typu v Kolíně nad Rýnem, který způsobila právě prasklá osa, nařídil spolkový Drážní úřad častější kontroly rychlovlaků.
Namísto dosavadních 300.000 kilometrů musejí soupravy do depa už po absolvování 30.000 kilometrů. Tento stav považuje šéf Německých drah Hartmut Mehdorn za dlouhodobě neudržitelný.
Po výrobcích rychlovlaků žádá konkrétní bezpečnostní garance. Společnosti je ale údajně nechtějí poskytnout, protože s novým, vysoce odolným materiálem prý zatím nemají zkušenosti. "Drahám chybí v současné době 40 rychlovlaků denně," přiznal Mehdorn.
Podle něj nemůže několik málo náhradních souprav mezery v jízdním řádu zacelit. Problémy na hlavních tratích mezi německými velkoměsty tak potrvají až do Vánoc.