Německý pivovar láká na pivo s internetem zdarma. Cílí hlavně na mladé
Německo se stále považuje za pivní velmoc. Spotřeba piva tam ale rok od roku klesá. I Němci totiž omezují návštěvy klasických výčepů a hospod. Jeden německý pivovar se to rozhodl změnit. Ke svému čepovanému pivu hodlá nabízet zdarma přístup na bezdrátový internet. Doufá, že tak do lokálů přitáhne hlavně mladší generaci, která chce být neustále online.
„Prosím jeden Bit,“ zní slogan, kterým už roky láká pivovar ze západoněmeckého Bitburgu na své pivo. Teď toto heslo získá nový význam.
Pivovar umožní konzumentům svého piva stahovat megabity dat a surfovat po síti, a to všechno zcela zdarma. Jedinou podmínkou bude návštěva hospůdky, kde se čepuje právě některé z piv pivovarské skupiny Bitburger.
Jak přesvědčit Němce, aby pili víc piva a chodili častěji do hospod? Jeden německý pivovar to chce zkusit pomocí internetu
Jeden z největších producentů piva v Německu chce novou službu nejprve vyzkoušet v desítce restaurací a barů ve Frankfurtu nad Mohanem a v Trevíru. Postupně se pak má rozrůst do 70 tisíc hostinců po celém Německu.
První hodina surfování po internetu při pivu bude úplně bez omezení. Kdo bude chtít na síti zůstat déle, bude se muset zaregistrovat.
Pivovar tak chce získat přístup ke svým zákazníkům, aby je mohl oslovovat akčními nabídkami nebo výherními akcemi. Hlavně ale chce touto cestou nalákat Němce zpět do výčepů a přimět je, aby pili víc piva.
Podle posledních statistik vypije jeden Němec průměrně 107 litrů zlatavého moku za rok. Ještě na počátku tisíciletí to přitom bylo 125 litrů a v době sjednocení země každý Němec zvládnul více než 140 litrů piva za rok. Tedy zhruba tolik, co dnes světoví přeborníci v konzumaci piva – Češi.