Němečtí politici mluví o mýtném pro autobusy, ministr dopravy to ale neplánuje
Mýtné na německých dálnicích začaly platit nejprve velké nákladní automobily, po nich začnou od října i ty menší. Během příštího roku by měla platit osobní auta. Teď začínají politici v souvislosti s mýtem mluvit také o dálkových autobusech, po německých dálnicích jich totiž jezdí stále více. Německá vláda otevřela tento trh teprve před dvěma lety, od té doby ale roste počet cestujících přímo raketově.
Mýtné pro autobusy by nejspíš platilo pro všechny autobusy, například i ty české. Kromě vnitrostátních autobusů jezdí totiž po německých dálnicích i mnoho zahraničních autobusových dopravců.
Němečtí politici začínají mluvit o mýtném pro dálkové autobusy. Jejich počet na dálnicích roste
Vloni dálkový autobus mezi německými městy použilo 19 milionů cestujících a letos to má být podle odhadů až 30 milionů.
Politici se tak ptají, proč by na opravu dálnic nepřispívaly i autobusy. Mezi dopravními experty všech stran Spolkového sněmu panuje v tomto směru shoda. Ministr dopravy Alexander Dobrindt ale zatím žádné mýto pro autobusy neplánuje.
Jeho zákon o mýtném pro osobní auta totiž narazil u Evropské komise, která se chce s Německem soudit. Dokud se tento problém nevyřeší, ministr nechce o dalším mýtném jednat.
Liberalizace dopravního trhu
Německo do roku 2013 mělo jen několik autobusových linek, byly to ale spíše výjimky. Stát do té doby zvýhodňoval železniční dopravu a také německé dráhy, které patří Německu ze sta procent.
Dokud byla všechna města dobře propojena železnicí, bylo v podstatě nemožné dostat licenci na autobusovou linku.
Před dvěma lety se ale vláda kancléřky Angely Merkelové rozhodla liberalizovat dopravní trh a od té doby autobusová doprava zažívá boom.