Němečtí sociální demokraté mění předvolební taktiku
Po debaklu v místních zemských volbách v Sasku-Anhaltsku zvolila německá sociální demokracie v rámci kampaně před podzimními parlamentními volbami novou taktiku. Vsadila na popularitu samotného kancléře Gerharda Schrödera.
Jak zjistil berlínský zpravodaj Českého rozhlasu David Šťáhlavský, německé voliče nyní oslovuje osobně kancléř a klade jim zásadní otázku: Chceš dále za kancléře Schrödera, nebo Stoibera? Podle zdrojů z volebního týmu se rudo-zelená koalice teď těsněji semkla a soustředí se na federální otázky, zatímco regionální neúspěchy spojuje s tamními politiky. Schröder nadále vede o deset procent v průzkumech popularity před bavorským ministerským předsedou, který pochopitelně odmítá personifikaci předvolebního souboje. Stoiber je totiž často líčen jako strojově přesný, neosobní politik, a na plakátech mu proto pouliční šprýmaři - hlavně na východě Německa - domalovávají výmluvný knírek.