Daily News propustily polovinu redaktorů. ‚Je to špatné pro vládu i pro New York,‘ napsal starosta

Polovina redaktorů byla v pondělí propuštěna z newyorského listu Daily News, který jedenáctkrát získal Pulitzerovu cenu. Do pondělního oznámení v redakci pracovalo kolem 85 žurnalistů.

New York Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Newyorský list Daily News propustil polovinu redaktorů. | Foto: Fotobanka Pixabay | Zdroj: Fotobanka Pixabay

Noviny, které byly založeny před 99 lety, se potýkají s prudkým poklesem příjmů z reklamy i čtenářské základny, informují místní média. Podle konkurenčního listu New York Post pracovalo do pondělního oznámení v Daily News kolem 85 žurnalistů.

Pulitzera získala média, která odhalila aféru hollywoodského magnáta. Cenu za hudbu si poprvé odnesl raper

Číst článek

„Redakční tým snižujeme asi o 50 procent a velkou část svého talentu zaměříme na aktuality, zejména v oblasti kriminality, občanské spravedlnosti a veřejné odpovědnosti,“ uvádí se ve zprávě vlastníka listu, společnosti Tronc, kterou zaslal zaměstnancům.

Ti, kterých se týkalo propouštění, opustili redakci kolem pondělního poledne, někteří se slzami v očích, uvedla agentura Reuters.

„Není žádným tajemstvím, že jsem s Daily News čas od času nesouhlasil,“ napsal na twitteru newyorský starosta Bill de Blasio. „Chamtivé rozhodnutí firmy Tronc vyházet lidi ze zpravodajského sálu je špatné pro vládu a katastrofou pro New York. Tronc by měl list prodat někomu, kdo je oddaný místní žurnalistice,“ dodal starosta.

Miliony výtisků i Pulitzerova cena

List Daily News získal jedenáctkrát Pulitzerovu cenu, loni například za investigativní seriál o zneužívání pravomocí newyorskou policií. Redaktoři na něm pracovali spolu s neziskovou organizací ProPublica. Oceněn byl také třeba za komentáře Jimmyho Breslina.

Největší náklad měl newyorský list v roce 1947, kdy se prodávalo 2,4 milionu výtisků denně. Byly ale i doby, kdy byl tento list nejprodávanější v USA. Do loňského roku, kdy deník koupila společnost Tronc za jeden dolar (22 Kč), se náklad snížil na 200 000.

Propouštění v New Yorku je posledním z řady škrtů v mediálním holdingu Tronc. V dubnu firma zkrátila výplatní listinu v Los Angeles Times o několik desítek jmen, měsíc po obdobném kroku ve své vlajkové lodi Chicago Tribune.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme