Newsweek přiznal chybu v článku o znesvěcení koránu

Americký časopis Newsweek přiznal, že asi chyboval v článku o znesvěcení koránu, jehož se měli dopustit vyšetřovatelé na americké vojenské věznici na základně Guantánamo na Kubě. Článek vedl k protiamerickým protestům v Afghánistánu, Pákistánu a dalších zemích, při kterých zahynulo nejméně 15 lidí. Představitel vedení listu Mork Witaker se obětem násilí omluvil.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

protesty proti znesvěcení koránu | Foto: ČTK/AP

Americká vláda, která slíbila, že případ vyšetří, čelila kritice zemí muslimského světa včetně Pákistánu, klíčového spojence v boji proti terorismu.

Newsweek v čísle z 9. května napsal s odvoláním na nejmenovaný zdroj, že vyšetřovatelé na Guantánamu pokládali korán na toaletu a nejméně v jednom případě ho spláchli, aby přinutili muslimské vězně ke spolupráci. Nejmenovaný americký činitel, který informaci šířil, si její pravdivostí nyní není jist. Časopis tak nemůže své dřívější tvrzení opřít o konkrétní svědectví.

Američtí představitelé se museli v minulých dnech omlouvat a vysvětlovat. "Neúcta ke koránu nikdy nebyla, není a nikdy nebude tolerovaná Spojenými státy", řekla v této souvislosti v americkém Senátu například ministryně zahraničí Condoleeza Riceová.

Jenže pro americkou diplomacii je už podle všeho pozdě a není jisté, zda se omluva Newsweeku obětem protestů setká v islámském světě se stejnou odezvou, jako jeho článek z minulého týdne.

Miroslav Konvalina, Vít Pohanka Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme