Novinářka BBC na twitteru omylem oznámila úmrtí královny Alžběty II.

Internetem se šířila zpráva o smrti britské královny Alžběty II. Na svém twitterovém účtu ji nedopatřením zveřejnila novinářka britské stanice BBC. Informaci rychle převzala další známá média jako německý Bild nebo americká CNN.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Britská královna Alžběta II. se letos v dubnu dožije úctyhodného věku 89 let | Foto: zdroj: Flickr, Foreign and Commonwealth Office, CC BY 2.0

Ahmen Khawajová z BBC napsala na svůj twitter dvě zprávy. V první informovala o tom, že o královnu pečují v jedné londýnské nemocnici.

Už to vzbudilo pozornost, protože Alžběta II. shodou okolností ráno opravdu v nemocnici byla. Ne proto, že by měla nějaké akutní potíže, byla na pravidelné zdravotní prohlídce.

V tu chvíli se už ale pomyslný informační vlak rozjížděl a plnou rychlost nabral, když se na twitteru Khawajové objevila zpráva, že královna Alžběta II. zemřela.

Card

Buckinghamský palác za normálních okolností o královniných návštěvách lékaře neinformuje. Vzhledem k rozruchu na internetu ale tentokrát udělal výjimku a ujistil veřejnost, že panovnice byla v nemocnici na předem domluvené preventivní prohlídce, po které zase odešla domů.

Novinářka Khawajová i její domovská stanice BBC se za chybu omluvily. Oba zmíněné tweety se prý dostaly na internet při interním nácviku toho, jak bude stanice a její zaměstnanci postupovat v případě královniny smrti.

Khawajová obě zprávy neprodleně smazala, ale protože internet žije vlastním životem, ještě nějakou dobu po něm informace o smrti britské panovnice kolovala.

'Předčasná úmrtí'

Podobné faux-pas se nestalo poprvé. Třeba minulý rok pohřbil americký magazín People herce Kirka Douglase, když na svém webu omylem zveřejnil jeho nekrolog. V roce 2003 se něco podobného stalo americké CNN, když vydala hned několik předpřipravených nekrologů - čtenáři si tak na webu mohli přečíst shrnutí o životě a vlivu Fidela Castra nebo Nelsona Mandely.

Podobné omyly se nevyhýbají ani Česku. V roce 1998 ČTK kvůli technické chybě ohlásila úmrtí Václava Havla. Pár let předtím takto obletěla Česko nepravdivá zpráva o smrti spisovatele Jaroslava Foglara.

Chybu v minulosti udělala třeba i redakce serveru iHNed, když testovala systém odesílání zpravodajských esemesek. Omylem ale takovou zprávu skutečně rozeslala - mluvilo se v ní nelichotivě o Jiřím Paroubkovi.

Britská královna Alžběta II. | Foto: ČTK/AP Suzanne Plunkett

Tea Veseláková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme