O Český den byl v Krakově velký zájem

V Krakově se v neděli uskutečnil Český den. Přímo v srdci tohoto staroslavného polského města se představily především moravské a slezské firmy a folklórní soubory. Pro Český den si organizátoři nemohli vybrat lepší místo v Polsku, než je krakovský starý rynek. Vrchol letní sezony přitahuje do Krakova turisty nejen z celého Polska, ale také z celé Evropy i zámoří.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

O český stánek byl v Krakově zájem | Foto: Martin Dorazín

Prezentaci moravských a slezských firem v prostředí historického jádra bývalé polské metropole si prohlédlo velké množství návštěvníků, potvrzuje Michaela Kafková z Česko-polské obchodní komory.

"Snažili jsme se tady udělat pro hosty raut s typicky českými jídly. To znamená, že jsou tam tvarůžky, hermelín, moravská vína a český soubor na scéně, který zpívá a hraje. Jsou tady soubory Šajtar a Pentlava, je to vlastně jeden soubor, který se převléká a dělá tři, ale je to Šajtar," směje se Kafková.

Český den v Krakově pořádá nadace Cepelia a je součástí desetidenních Evropských trhů lidového umění a řemesel. "V rámci těchto trhů jsme pozvali přátele z Čech a díky nim je tu prostě báječně. Přijedou také Slováci, Maďaři, jsou tu Ukrajinci, Bělorusové a Rusové, zkrátka mezinárodní společnost, jak už je to Krakově zvykem," říká Józef Spišak, předseda nadace Cepelia.

Český den vyvolal velký zájem cizinců. Mezi byl i americký generální konzul v Krakově Kenneth Fairfax: "Určitě plánuji návštěvu České republiky, protože ji mám velmi rád. Letos chceme s manželkou vyrazit do vašich hor na lyže do Beskyd a pak pojedeme do Prahy," povídá nadšeně americký konzul a jeho žena dodává:

"U vás jsou velmi atraktivní místa a my jsme velcí lyžaři. Máme rádi hlavně běžky a tady v Krakově jsme slyšeli a viděli, že máte velmi kvalitní běžecké trasy," říká manželka amerického konzula. Tento sympatický pár můžete v zimě zahlédnout na Pustevnách, kam se chystají.

Do Polska se snaží proniknout také moravští vinaři. Poláci ale nejsou žádnými velkými konzumenty vína a většinou se v něm příliš nevyznají,což je podobná situace jako u nás před deseti lety, potvrzuje vinař Jaroslav Chaloupecký.

"Jsme trošku zklamaní, protože většinou požadují sladká vína a my jsme zvyklí spíše na sušší vína. Trend je suchá vína, takže my se řídíme spíše tímto trendem," tvrdí Chaloupecký.

A jak Polákům chutnají moravská vína? "Je to dobré stolní víno, jako přírodní suché víno se hodí k určitým jídlům. Je to opravdu znamenité, lehoučké, mladé, letní víno," říká jedna z náhodných degustátorek a kupuje si několik lahví, bez ohledu na to, že ve skutečnosti nejde o lehké stolní, ale o jedno z nejlepších přívlastkových vín na Znojemsku.

Jak vinaři, tak majitelé cestovních agentur a hotelů shodně tvrdí, že polský trh začíná být pro naše firmy velmi zajímavý. Je ale potřeba s ním ještě hodně pracovat.

Martin Dorazín, Marián Vojtek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme