O sporném projektu mnichovské rychlodráhy má být po dnešku jasněji
Spojí mnichovské letiště a tamější hlavní nádraží magnetická rychlodráha Transrapid? Po dnešku by o tomto sporném projektu za bezmála dvě miliardy eur mělo být jasněji. Bavorská vláda se zatím zdráhá navýšit svůj podíl na financování výstavby rychlodráhy, která například vozí cestující na šanghajské letiště.
Zviditelnění špičkové německé technologie společností Siemens a ThyssenKrupp, nebo zbůhdarma vyhozené peníze? To jsou dva úhly pohledu na kontroverzní projekt, o kterém se vedou spory už řadu let. Spolkový ministr dopravy Tiefensee a bavorský ministr hospodářství Huber dnes mají předběžně rozhodnout o financování výstavby dráhy založené na magnetické levitaci.
Spolková vláda je ochotná nést polovinu nákladů, o všem jen tehdy, pokud Bavorsko "přihodí" k dosud přislíbené částce dalších 280 miliónů eur. To zatím mnichovský zemský kabinet odmítal. Výstavbu rychlodráhy opakovaně kritizoval spolkový ministr financí Steinbrück, který se obává dalšího růstu nákladů.