Pákistánský tisk šířil falešné zprávy z WikiLeaks

Mezi Indií a Pákistánem se rozhořel nebývalý skandál způsobený serverem Wikileaks. Pákistánské noviny otiskly řadu údajných depeší, kde se měli američtí diplomaté vyjadřovat velmi nelichotivě o Indii. Ukázalo se ale, že šlo o podvrhy, a že WikiLeaks žádné takové zprávy vůbec nezveřejnil. Za snahou pošpinit hlavního rivala - Indii - stojí podle všeho pákistánská tajná služba.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Zástavba | Foto: Martin Dorazín

Podle jedné zprávy američtí diplomaté informovali do Washingtonu, že Indie provádí ve sporném Kašmíru genocidu muslimského obyvatelstva.

V jiné depeši se mluví o tom, že Indie tajně podporuje v Pákistánu separatisty a teroristy, kteří bojují proti vládě. Šéfa indické armády zase měli Američané označit za otrapu a neschopného velitele.

Nic z toho ale v databázi zveřejněné Wikileaks vůbec není. Pákistánští novináři už uznali, že se stali obětí dezinformační kampaně.

Falešné americké depeše se dostali do oběhu přes tiskovou agenturu Online sídlící v Islámábádu. Ta je považovaná za nástroj pákistánské tajné služby.

Katarína Brezovská, Martina Hanáčková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme