Pařížský Disneyland prý účtuje cizincům vyšší vstupné, EK to chce prošetřit

Evropská komise chce prošetřit pařížský Disneyland. Má totiž podezření, že zábavní park diskriminuje návštěvníky ze zahraničí, protože jim prý účtuje výrazně vyšší ceny za vstupné. Taková praxe by v rámci jednotného evropského trhu nebyla přípustná. V Bruselu si na ni stěžovali sami zákazníci.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Všudypřítomné obchody se suvenýry s hrdiny Disneyho příběhů | Foto: Jana Šafaříková

Podle Komise platí vyšší ceny oproti francouzským třeba britští nebo němečtí návštěvníci. Podezření se týká rezervací provedených přes internet.

Například v případě balíčkového vstupné pro celou rodinu se prý běžně stává, že Brit musí platit třeba o 15 procent více než Francouz, a Němec má dokonce v některých případech téměř až dvojnásobné vstupné.

Na společném evropském trhu je ale diskriminace zákazníků jenom na základě země původu zakázána a cenové rozdíly jsou přípustné jen v některých zdůvodnitelných případech, například podle toho, kdy jsou v které zemi prázdniny.

Přehrát

00:00 / 00:00

Evropská komise chce začít vyšetřovat pařížský Disneyland. Podle ní cenově diskriminuje zahraniční návštěvníky. Více zpravodaj O. Houska

Tím se také pařížský Disneyland hájí. Komise však namítá, že někteří konkurenti Disneylandu, například dánský Legoland, tak zásadní rozdíly v cenách nemají.

Komise se už delší dobu snaží bojovat proti praxi, kdy firmy účtují lidem rozdílné ceny podle toho, z jaké země svůj nákup platí. Brusel doslova mluví o hranicích, které stále existují na internetu.

„Před lety jsme v Evropě otevřeli hranice. Lidi už neodděluje plot nebo zeď. Ale v online světě tyto hranice stále existují,“ říká místopředseda Evropské komise Andrus Ansip.

Nedávno se tak Bruselu podařilo přimět evropské autopůjčovny, aby změnily svou dosavadní diskriminační praxi, kdy účtovaly rozdílné ceny za půjčení auta právě na základě toho, z jaké země byla učiněna objednávka, i když se jinak jednalo o úplně stejný vůz půjčený na stejně dlouhou dobu.

Podle Evropské komise má tutéž praxi třeba internetový prodejce knih Amazon nebo dokonce rakouští vlekaři v zimních střediscích a také španělští hoteliéři.

Ondřej Houska, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme