Poláci rozjíždí ve velkém tempu regionální leteckou přepravu

Letiště ve Varšavě je v rámci Polska rozhodně nejvíce vytěžovaným vzdušným přístavem. V poslední době se ale Poláci zaměřili také na regionální leteckou dopravu, která je v Polsku rychlejší a mnohdy i levnější než cestování vlakem nebo autem.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nový terminál letiště Fryderyka Chopina

nový terminál letiště Fryderyka Chopina | Foto: Martin Dorazín | Zdroj: Český rozhlas

V Polsku dnes funguje asi 12 letišť ve velkých městech a vnitrostátní letecká doprava se ve velkém rozvíjí. Regionální letiště hlásí meziroční nárůst pasažérů a přibývá také měst, která chtějí například zprovoznit stará a nevyužívaná vojenská letiště.

Už za tři měsíce bude například nedaleko Varšavy otevřeno nové letiště, které se zaměří hlavně na nízkonákladové letecké společnosti a také na firmy, které nabízí právě regionální přepravu.

Přehrát

00:00 / 00:00

Rozvoj regionální letecké dopravy v Polsku přiblížil zpravodaj ČRo Petr Vavrouška

Varšavské letiště Fryderyka Chopina dlouho využívalo toho, že ho stát protěžoval a regionální letiště se tolik nerozvíjely. V posledních letech ale došlo ke změně.

Cestování autem po Polsku, které staví tisíce kilometrů silnic a dálnic, je náročné a vyžaduje hodně trpělivosti. Železnice zápasí s modernizací. Letecké spojení se tak ukazuje jako výhodná varianta, přičemž ceny za letenky jsou srovnatelné s vlakem nebo benzínem.

Z Prahy se létá už do 120 destinací, nově třeba na Island či do Albánie

Číst článek

Petr Vavrouška, Matěj Skalický Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme