Policie: Zásah proti demonstrantům ve Stuttgartu byl přiměřený

Použití sprejů a obušků proti demonstrantům ve Stuttgartu bylo nezbytné, tvrdí policie. Policejní inspektor na tiskové konferenci v bádenské metropoli prohlásil, že masivní odpor ze strany odpůrců stavby nového železničního nádraží si tvrdší policejní zásah vyžádal, nasazení vodních děl mělo přispět ke zklidnění situace.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Lidé ve Stuttgartu protestují proti zbourání nádraží | Foto: Klára Stejskalová

Více než 140 lidí muselo po čtvrtečním střetu vyhledat lékaře. Protesty proti projektu Stuttgart 21 přitom neutichají. Bádensko-württenberský premiér Mappus hledá cestu, jak zklidnit vyhrocenou situaci. Další demolice stávajícího nádraží se zatím neplánují.

„Ve Stuttgartu emoce planou už několik týdnů a právě ten čtvrteční zásah, kdy policie použila obušky, pepřové spreje, vodní děla, odpor ještě více aktivizoval. Skutečnost, že policie dnes z eskalace násilí obvinila demonstranty, zřejmě obyvatele města ještě více rozhořčí,“ říká zpravodajka Českého rozhlasu v Německu Klára Stejskalová a dodává:

Přehrát

00:00 / 00:00

V Odpoledním Radiožurnálu o tématu informovala zpravodajka ČRo v Německu Klára Stejskalová

„V Německu se demonstruje relativně často, ale ten stuttgartský protest je skutečně výjimečný; jeho silou a dobou trvání jsou političtí aktéři zaskočeni.“

Vůdce Strany zelených Cem Özdemir považuje zastavení stavby za podmínku k zahájení dialogu. Debata o výstavbě supermoderního nádraží, které má propojit rychlovlaky Paříž s Vídní a Budapeští, se přenesla na celoněmeckou úroveň. Hledá se také prostředník, který by obě strany přivedl ke kulatému stolu a nějaké smysluplné diskusi.

Šéf vládní FDP Guido Westerwelle se nechal slyšet, že skutečnost, že desetitisíce lidí vyšly do ulic neznamená, že všichni jsou proti stavbě podzemního nádraží. Země, která nebuduje nová letiště, silnice nebo železnice, podle něj ztrácí své bohatství.

„Otázka, kterou si tu ovšem myslím klade naprostá většina lidí, je, zda je nutné za to, že bude nádraží o 15 metrů hloub, zaplatit devět miliard eur,“ podotýká naše zpravodajka.

Igor Maňour, Klára Stejskalová, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme