Předvánoční nákupy Němců krize příliš nepoznamenala

Němci zatím vůči strachu z hospodářské recese zůstávají při vánočních nákupech imunní. Obrat maloobchodu je zatím o něco nižší než loni, ale o prudkém propadu prý nemůže být řeč. Čísla potvrzuje taky nový index spotřebitelské nálady.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

nákupní třída

nákupní třída | Foto: Jan Rosenauer

Index GfK zůstává i pro leden 2009 na úrovni 2,1 bodu, tedy stejný jako v listopadu a prosinci. Spotřebitelskému klimatu v Německu prospěla hlavně klesající inflace a výrazná ochota obyvatel k utrácení. Podle odborníků norimberského institutu ale mezi lidmi zároveň vládne strach ze ztráty pracovního místa a klesajících příjmů.

"Němci si Vánoce nenechají zkazit finanční krizí," okomentoval pro Spiegel.ONLINE nejnovější údaje Sebastian Wanke z DekaBank. To potvrzuje mluvčí hlavního Svazu německého maloobchodu Hubertus Pellengahr, podle nějž se dopady recese na vánočním obchodováním prakticky neprojevují.

Matthias Huth z LBBW by čísla neinterpretoval tak pozitivně. Podle něj spotřeba nedodá v roce 2009 hospodářskému růstu příliš pozitivní impuls.

Jiří Hošek, Marika Táborská Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme