České prezidentské volby zajímají spíš Brity než Rakušany a Němce

České prezidentské volby sledovali i zahraniční novináři. Možná trochu paradoxně si jich zatím víc všímají některá britská média než servery u našich sousedů.

Londýn / Bratislava Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

České prezidentské volby jako hlavní článek na britském serveru The Guardian. | Zdroj: repro The Guardian

Na úvodní stránce Guardianu jde o hlavní zprávu. Vedle titulku, že Miloš Zeman vede v prvním kole, je fotografie současného prezidenta a jeho manželky. Guardian předpokládá, že Zeman nemá vítězství ve druhém kole vůbec jisté, protože je kritizován za blízkost ke krajní pravici i vřelé vztahy s Ruskem a Čínou.

Mezi hlavními zprávami jsou české volby také na BBC. Ta připomíná Zemanovu kritiku přijímání migrantů, politické korektnosti nebo protiruských sankcí, ale i páteční incident, při kterém se polonahá aktivistka pokusila prezidentovi zabránit v hlasování. Jiřího Drahoše BBC představuje jeho výrokem, že ryba smrdí od hlavy, což podle něj sedí i na Zemana.

Výjimkou v tom dosavadním spíše malém zájmu v sousedních zemích je samozřejmě Slovensko. Nejdůležitější zprávou jsou české volby pro televizi TA3 i pro Denník N, Pravda nebo SME. Právě tamní nejčtenější list pak hned v úvodní větě píše, že Jiří Drahoš přiznal, že ho inspiroval příběh slovenského prezidenta Andreje Kisky.

Německé, rakouské a polské servery se zatím o českých volbách buď nezmiňují vůbec, nebo se omezují na agenturní zprávy, které konstatují, že zvítězil Miloš Zeman a spolu s ním postupuje Jiří Drahoš a stručně oba muže představují.

Ondřej Klapal Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme