Při stavbě vysokorychlostní trati z Pekingu do Šanghaje zmizely miliardy
Při výstavbě vysokorychlostní železnice v Číně se zpronevěřilo 13 miliard korun. Uvádí to Národní kontrolní úřad, který prověřoval vynakládání prostředků při budování tratě z Pekingu do Šanghaje. Kvůli korupci už přišel o místo ministr železnic, kterého teď vyšetřují. Čína má v současnosti nejdelší síť vysokorychlostních železnic na světě dosahující 8 a půl tisíce kilometrů.
Zpráva Národního kontrolního úřadu za loňský rok odhalila zpronevěru, podvody a další finanční nesrovnalosti včetně proplácení falešných dokladů. Další audit navíc bude následovat.
Vysokorychlostní trať z Pekingu do Šanghaje, která začala být budována před třemi lety, je přitom označována za vlajkovou loď expresních železnic v Číně. Je zároveň s 1318 kilometry nejdelší, a také nejdražší, celkové náklady dosahují v přepočtu 570 miliard korun.
Provoz na ní má být zahájen už letos v červnu, kdy se doba cestování mezi oběma velkoměsty zkrátí o více než polovinu, tedy ze současných téměř deseti hodin na pouhé čtyři.