Při stavbě vysokorychlostní trati z Pekingu do Šanghaje zmizely miliardy

Při výstavbě vysokorychlostní železnice v Číně se zpronevěřilo 13 miliard korun. Uvádí to Národní kontrolní úřad, který prověřoval vynakládání prostředků při budování tratě z Pekingu do Šanghaje. Kvůli korupci už přišel o místo ministr železnic, kterého teď vyšetřují. Čína má v současnosti nejdelší síť vysokorychlostních železnic na světě dosahující 8 a půl tisíce kilometrů.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Čína. Rychlovlaky | Foto: Robert Mikoláš

Zpráva Národního kontrolního úřadu za loňský rok odhalila zpronevěru, podvody a další finanční nesrovnalosti včetně proplácení falešných dokladů. Další audit navíc bude následovat.

Vysokorychlostní trať z Pekingu do Šanghaje, která začala být budována před třemi lety, je přitom označována za vlajkovou loď expresních železnic v Číně. Je zároveň s 1318 kilometry nejdelší, a také nejdražší, celkové náklady dosahují v přepočtu 570 miliard korun.

Provoz na ní má být zahájen už letos v červnu, kdy se doba cestování mezi oběma velkoměsty zkrátí o více než polovinu, tedy ze současných téměř deseti hodin na pouhé čtyři.

Robert Mikoláš Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme