Příčinou železničního neštěstí u Paříže byla vadná výhybka
Za tragickou nehodu vlaku na předměstí Paříže v Brétigny-sur-Orge mohla vadná výhybka. Podle závěrů vyšetřovatelů se uvolnila právě ve chvíli, kdy přes ni vlak přejížděl a jeho zadní vagony proto vykolejily.
V soupravě cestovalo 370 lidí a 6 z nich nehodu nepřežilo. Zraněných jsou desítky. Počet obětí navíc ještě může vzrůst - po dalších lidech se pátrá a záchranáři stále čekají na příjezd velkého jeřábu, který nadzvedne vykolejené vagóny.
„Čekáme na silný jeřáb, který jede až ze severní Francie. Vagóny jsou zaklíněné v nástupišti a není jiná možnost, jak je zvednout. Budeme muset zbourat část nástupiště a porazit několik stromů,“ uvedl perfekt regionu Essone Michel Fuzeau a dodal:
„Je to technicky hodně náročné a samozřejmě hrozí, že pod vrakem může být ještě nějaké tělo, nebo i několik těl. Doufáme ale, že nic takového nás ale nečeká.“
Vlak projížděl jednou z menších stanic rychlostí kolem 140 kilometrů za hodinu. První tři vagóny projely v pořádku. Pak se ale utrhla spona, která ve výhybce spojuje koleje. Zadní čtyři vagóny vykolejily a prudce narazily do nástupiště.
První spekulace o tom, že vlak jel příliš rychle, se nepotvrdily, protože povolená rychlost je v této oblasti až 150 kilometrů za hodinu. Za nehodou nestojí ani lidská chyba.
Tragédie totiž mohla být ještě větší, protože v protisměru chvíli po nehodš projížděl další vlak. Strojvedoucí vykolejené soupravy ale včas zabrzdil a srážce zabránil.
Nehoda vlaku u Paříže má nejméně šest obětí. Prezident slíbil důkladně vyšetřit příčiny
Číst článek
Jak nehoda vypadala z posledního z nevykolejených vagonů, popsala televizi CNN jedna z cestujících Adrianne Molet:
„Slyšeli jsme hrozný hluk, brzdy, byl tam i kouř. Zavazadla létala vzduchem."
„Na jedné straně byl těsně za námi převrácený vagon a pak nic, žádné další. Zbylé vagony z konce vlaku byly hodně daleko od nás, nějakých 50 metrů před námi. Vypadalo to docela apokalypticky," dodala Adrianne Molet.
Zvětšit mapu