Polská média protestují proti vládním plánům na novou daň z reklamy. Místo zpráv začerňují stránky

Nezávislá polská média ve středu zrušila své zpravodajství, respektive začernila obsah svých internetových stránek, aby tak protestovala proti plánům vlády konzervativní strany Právo a spravedlnost (PiS) zavést novou daň z reklamy. Tu podle agentury AFP označují za ohrožení existence nezávislých médií v zemi.

Tento článek je více než rok starý.

Varšava Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Protest polských médií proti vládním plánům zavést novou daň z reklamy

„Na tomto místě by měl být náš obsah. Jestli plány vlády uspějí, může se stát, že ho jednoho dne neuvidíš. Můžeš i přijít o možnost využívat další média a informační zdroje," napsal na své domovské stránce opoziční deník Gazeta Wyborcza | Zdroj: reprofoto Gazeta Wyborcza

Návrh, o kterém vláda nyní debatuje, počítá s tím, že by část příjmů z reklamy podléhala zvláštní dani. Její výnos by měl podle vlády přispět na boj proti pandemii covidu-19.

„Na tomto místě by měl být náš obsah. Jestli plány vlády uspějí, může se stát, že ho jednoho dne neuvidíš. Můžeš i přijít o možnost využívat další média a informační zdroje," napsal na své domovské stránce opoziční deník Gazeta Wyborcza. Stejný text byl zveřejněn také na titulní straně papírové verze novin.

‚Naše tělo je naše věc.‘ Poláci třetí den po sobě vyšli do ulic, aby protestovali proti zákazu potratů

Číst článek

Do protestu se zapojila padesátka soukromých polských médií či mediálních skupin, celostátních i regionálních, s výjimkou veřejnoprávní televize TVP, která se v posledních letech stala skutečným propagandistickým nástrojem nacionalistických konzervativců vládnoucích zemi, napsala AFP.

Ve skutečnosti jde o „výpalné“, zaváděné pod záminkou pandemie, které dopadne na polského diváka, posluchače, čtenáře a uživatele internetu, stejně jako na polskou výrobu, kulturu, zábavu, sport a média, uvedla zpravodajská televize TVN 24.

Ta patří americké skupině Discovery, která místo zpravodajství na svém webu ukázala jen černou stránku. Varovala, že zavedení daně bude znamenat „oslabení až likvidaci části médií působících v Polsku, což společnosti značně omezí možnost výběru“.

Daň by podle protestujících také zvýhodnila veřejnoprávní média. Vláda ale tvrdí, že plánuje novou reklamní daň s cílem získat peníze, vzhledem k tomu, že příjmy státu negativně ovlivnila pandemie.

Vládní mluvčí v úterý v televizi TVP tvrdil, že podobná daň existuje v mnoha evropských zemích, dodala agentura AP.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme