Proti novému nádraží ve Stuttgartu protestovaly opět tisíce lidí

Vodní děla, slzný plyn i pepř nasadila policie proti demonstrujícím občanům Stuttgartu. Ti se už týdny snaží bránit stavbě supermoderního nádraží Stuttgart 21. K vyhrocení situace došlo po té, co se začalo s kácením starých stromů v zámeckém parku. V pátek podvečer v centru Stuttgartu demonstrovaly desítky tisíc lidí.

Tento článek je více než rok starý.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Stuttgart.

Stuttgart. | Foto: Klára Stejskalová

Jak v pořadu Stalo se dnes přiblížila zpravodajka Čro Klára Stejskalová, protest proti stuttgartskému železničnímu projektu trvá už několik týdnů. „U stavby protestuje permanentně několik desítek lidí 24 hodin denně. A jednou za týden se sejde velká demonstrace. Nejde o násilné protesty. Lidé pouze hlasitě troubí na píšťalky, řehtačky, vuvuzely a podobně. Symbolicky se tak snaží dát najevo, že by je dráhy a politická reprezentace měly vyslyšet,“ uvedla.

Demonstrantům podle ní vadí především vysoké náklady na projekt. „Zpočátku se stavba těšila podpoře většiny obyvatel, ale dnes se ukazuje, že celkově můžou náklady vyrůst na devět až 11 miliard eur. A to jsou obrovské peníze, které budou chybět ve školství, zdravotnictví, vědě a podobně,“ dodala.

Přehrát

00:00 / 00:00

O demonstracích ve Stuttgartu informoval ve Stalo se dnes zpravodajka Čro Klára Stejskalová.

Mnozí si podle zpravodajky kladou otázku, proč by právě Stuttgart měl být jedním z hlavních evropských dopravních uzlů. Místní by podle ní raději viděli rozvoj regionální dopravy než rychlovaky mířící do Vídně a Bratislavy.

„A samozřejmě jim vadí také likvidace starých, některých až staletých stromů. I když stavitelé počítají se vznikem nového parku, tak podle obyvatel bude trvat celé roky než vyrostou do takové výšky jako stromy, které se dnes likvidují,“ přiblížila.

Jako alternativu výstavby nádraží Stuttgart 21 navrhují její odpůrci rekonstrukci nádraží stávajícího. Podobně jako tomu bylo v Drážďanech nebo v Lipsku. „Dráhy a vedení města si ale stojí za svým – tvrdí, že od stavby neustoupí, že je to projekt 21. století, který si příští generace zaslouží,“ řekla zpravodajka Čro Klára Stejskalová.

Klára Stejskalová, Katarína Brezovská, Ondřej Houska Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme