Jediný slovenský investigativní pořad končí. Reportéři stáli veřejnoprávní televizi 'příliš energie'

Investigativní pořad Reportéri slovenské veřejnoprávní televize RTVS končí. Zprávu přinesl web O médiách a Denník N. Podle RTVS jde o dočasné pozastavení vysílání přinejmenším na jednu sezonu, zatím ale není jasné, kdy a v jaké podobě by měl být pořad obnoven. „Svojí kvalitou neodpovídal nárokům, jaké má relace tohoto typu splňovat,“ odůvodňuje náhlé stáhnutí pořadu vedení televize.

Bratislava Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Pořad RTVS Reportéri | Foto: iROZHLAS.cz | Zdroj: Repro RTVS

Pořad Reportéri je jediná slovenská televizní relace, která se pravidelně věnuje investigativě, píše web O médiách.

Kiska v novoročním projevu: Byl to nepříjemný rok pravdy, Slovensko ale obstálo v důležité zkoušce

Číst článek

Podle Denníku N je za stáhnutím programu stížnost, která na pořad mířila. „Mezi autory relace se říká, že vedení mohlo mít problém se stížnostmi na relaci a nechtělo si dělat problémy s úřady a politiky,“ píše N.

Podle informací serveru Aktuality.sk se bude pořad posuzovat. To může trvat i několik měsíců.

Chyby nás stály příliš úsilí

RTVS v tiskové zprávě napsala, že televizi stály chyby v pořadu příliš úsilí a financí. „Uchopení témat bylo problematické z hlediska směřování, záběru, výběru a vyváženosti zastoupení stran, v reportážích se vyskytovalo mnoho faktografických chyb a neodpovídajících závěrů, což generovalo stále vyšší počet oprávněných stížností a žalob ze strany dotknutých subjektů, což následně stálo a stojí další zaměstnance a celou RTVS nemálo času, energie a financí na urovnání sporů.“

Některé změny na konci roku avizoval ředitel RTVS Jaroslav Rezník, program přitom chválil za to, že nešetří žádné politiky. Tým Reportérů má teď přejít do publicistické relace Občan za dveřmi, která řeší hlavně občanskoprávní spory.

Pořad RTVS Reportéri | Foto: iROZHLAS.cz | Zdroj: Repro RTVS

Na Reportéry si v nedávné minulosti stěžovalo například slovenské národní kulturní sdružení Matice slovenská, které má názorově blízko k současné slovenské vládě premiéra Roberta Fica, píše Denník N.

Slovenská tisková agentura ruší po vlně kritiky spolupráci s prokremelským Sputnikem

Číst článek

Matice požádala o opravu v listopadové reportáži o jejím hospodaření. „Redaktorka do ní účelově zakomponovala mnoho nepravdivých a zavádějících informací. Matice žádá od RTVS právo na opravu a omluvu. Podle našich informací se stížností zabývá přímo generální ředitel Jaroslav Rezník,“ psaly Slovenské národní noviny, které Matice vydává.

RTVS dlouhodobě kritizuje i vládní Slovenská národní strana, naposledy za nedávnou debatu o rozpadu Československa.

RTVS v červnu 2017 dostala nového šéfa, poslanci jím zvolili Jaroslava Rezníka - bývalého ředitele veřejnoprávní agentury TASR. Rezník v minulosti vedl Slovenský rozhlas. Loni se zviditelnil tím, že jako ředitel TASR podepsal smlouvu s prokremelskou tiskovou agenturou Sputnik. Po vlně kritiky od ní pak odstoupil.

Filip Harzer Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme