Ruské úřady začaly prověřovat vysílání i web BBC. Ta dříve obvinila Russia Today z neobjektivity

Britská BBC má v Rusku problémy. Úřad pro tiskový dohled Roskomnadzor začal prověřovat, jestli svým vysíláním na území Ruska neporušuje místní zákony. Roskomandzor analyzuje jak samotné vysílání BBC World News, šířené na území Ruska, tak internetové stránky BBC.

Moskva Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Ruské úřady začaly prověřovat vysílání BBC. (ilustrační foto) | Foto: Neil Hall | Zdroj: Reuters

Agentuře Interfax tuto informaci potvrdil mluvčí Roskomnadzoru Vadim Ampelonskij, aniž by upřesnil, jak dlouho bude prověrka trvat a co BBC konkrétně hrozí.

Šéf BBC: V současném světě je důležité, aby se lidé mohli na média veřejné služby obrátit s důvěrou

Číst článek

Vyšetřování Ofconu

Podle agentury Interfax jde o reciproční opatření. Britský úřad Ofcom obvinil ruskou televizi Russia Today z porušování pravidel nestranného vysílání. Konkrétně mělo jít o sedm případů letos na jaře. Kanálu Russia Today za to hrozí pokuta až 250 tisíc liber nebo odebrání licence. Ruská televize obvinění odmítla.

Ofcom začal ruskou televizi vyšetřovat v polovině dubna. Reagoval na stížnosti diváků i vlastní monitoring média v době, kdy se vztahy mezi Londýnem a Moskvou začaly zhoršovat kvůli útoku na někdejšího dvojího agenta Sergeje Skripala a jeho dceru v Salisbury.

Rusko v odvetě začalo kvůli možné zaujatosti analyzovat zpravodajství britských médií působících na ruském území, formální vyšetřování ale zatím zahájeno nebylo. 

Martin Dorazín, ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme