Rusko brexitovou kampaň pomocí Facebooku neovlivňovalo. Síť našla jen tři reklamy za 21 korun

Rusko se pomocí sociální sítě facebook nesnažilo ovlivnit britskou kampaň před loňským referendem o setrvání Spojeného království v Evropské unie. Vyplývá to z interního vyšetřování provozovatele sítě, který zjistil, že Rusko se veřejné mínění pokusilo formovat jen pomocí trojice reklam, které navíc zhlédlo jen několik desítek lidí.

Londýn Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Logo společnosti Facebook v Paříži

Logo společnosti Facebook v Paříži | Foto: Philippe Wojazer | Zdroj: Reuters

Facebook začal po aktivitě ruských účtů pátrat na žádost volební komise, která od největší světové sociální sítě chtěla informace o všech případech možného ovlivňování volební kampaně. Provozovatel sítě objevil tři takové ruské reklamy v ceně 72 pencí (21 korun). Tyto reklamy se během čtyř dní, kdy byly přístupné, zobrazily méně než 200 britských uživatelů.

Když brexit 'smrdí'...

Číst článek

Interní vyšetřování se soustředilo na identifikaci činnosti facebookových účtů s vazbami na ruskou Agenturu pro výzkum internetu, která je považována za prodlouženou ruku ruské vlády.

Tato agentura si podle předchozích zjištění provozovatele facebooku prostřednictvím fiktivních uživatelských účtů objednala reklamu za více než 100 000 dolarů (2,2 milionu korun), pomocí které se před loňskými prezidentskými volbami ve Spojených státech snažila ovlivnit náladu Američanů. Rusko nicméně trvá na tom, že se hlasování v USA a ani v Británii nesnažilo nijak zmanipulovat.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme