Stanice porušila „mnoho ruských zákonů“. Moskva hodlá zakročit proti Deutsche Welle, hrozí zákazem

Ruské vysílání německé rozhlasové stanice Deutsche Welle (DW) vykazuje známky podpory extremismu a německý veřejnoprávní rozhlas nejspíš bude v Rusku zakázán. Vyplývá to z pátečního prohlášení Vasilije Piskarjova, šéfa parlamentní komise, která se vysíláním Deutsche Welle zabývala. Výhrady vůči německé stanici už v srpnu vyjádřilo ruské ministerstvo zahraničí.

Moskva Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Deutsche Welle (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Za kampaní proti Deutsche Welle stojí zřejmě její informace o letních demonstracích v Moskvě. Desetitisíce lidí tehdy protestovaly proti vyřazení opozičních kandidátů z komunálních voleb. Podle ruského ministerstva zahraničí DW k účasti na nepovolených protestech přímo na sociálních sítích vyzývala. Stanici financuje německý stát, ale její redakční politika má být nezávislá.

Ruská poslankyně navrhla přenést sídlo OSN na Krym. Ustaly by prý tak ‚bajky o údajné okupaci‘

Číst článek

Německá stanice podle Piskarjova porušila „mnoho ruských zákonů“. Zjištění parlamentní komise předá „zplnomocněným orgánům“, tedy ministerstvu zahraničí, které zřejmě vysílání DW v Rusku zakáže. „Ministerstvo posoudí další pokračování její akreditace,“ řekl Piskarjov.

Deutsche Welle nařčení z vyvolávání protestů v Moskvě odmítla. „Rada pro vysílání DW posoudila obvinění, vznesená parlamentní komisí. Odmítá, že by se Deutche Welle vměšovala do vnitřních záležitostí Ruské federace,“ prohlásil mluvčí stanice. Vyjádřil naději, že ruské úřady umožní všem zpravodajům stanice pracovat v Rusku svobodně a bez omezení.

Komise ruské Státní dumy rovněž prozkoumá zpravodajství ruské internetové televize Nastojaščeje vremja (Současnost), kterou financují Spojené státy. Zkoumat budou i zpravodajství ruského serveru MBCh Media napojeného na kremelského kritika Michaila Chodorkovského a vysílání opoziční televize Meduza.

Ruští poslanci se podle Piskarjova budou věnovat i ruskému vysílání stanice BBC a americké stanice Rádio svoboda/Rádio Svobodná Evropa (RF/RFE). Zaměří se i na obsah sociální sítě Facebook a produkci vyhledavače Google.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme