Ruští novináři varují před omezováním svobody slova

Kvůli povolebnímu článku přišli v Rusku o místo šéfredaktor renomovaného časopisu Kommersant - Vlasť a jeho nadřízený. Podle majitele vydavatelského domu Kommersant, miliardáře Ališera Usmanova, jsou materiály v rozporu s novinářskou etikou. Hlavním tématem vydání se staly sporné parlamentní volby a povolební situace.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Policisté se pokoušejí zatknout novináře Andreje Kozenka z Kommersantu při protestech, které se odehrály 6. prosince 2011 v Moskvě | Zdroj: Reuters

Šéfredaktor časopisu Kommersant - Vlasť Maxim Kovalský byl propuštěn kvůli nejnovějšímu vydání, které přineslo informace o masovém narušování volebního zákona a podvodech během hlasování. Krátce poté rezignoval i generální ředitel vydavatelství Kommersant Andrej Galijev.

Majitel holdingu Ališer Usmanov označil články z pondělního čísla za hlavní příčinu personálního opatření. Materiály podle něj „hraničí s výtržností“. Usmanov zároveň nevyloučil, že by celá věc mohla skončit u soudu.

Podle zaměstnanců vydavatelství jde o první případ, kdy majitel takto přímo zasáhnul do redakční politiky listu. Přední ruští novináři rozhodnutí kritizují a vyzývají kolegy k podpisu charty proti omezovaní svobody slova.

Výsledky voleb, ve kterých získala většinu hlasů vládní strana Jednotné Rusko, vyvolaly v Rusku vlnu protestů. Jejich účastníci žádají rezignaci šéfa volební komise a vypsání nového hlasování.

Další masová demonstrace se má odehrát 24. prosince.

Lenka Kabrhelová, Marína Dvořáková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme