Seznam slovenských rychlíků přestane připomínat reklamní katalog
Cestující na slovenských železnicích se budou lépe orientovat v hlášeních nádražního rozhlasu. Od prosince totiž dráhy ukončí možnost, aby si soukromé firmy pronajímaly název rychlíku. Jména vlaků byla komplikovaná a někdy i úsměvná.
Zatímco dálkové vlaky se zpravidla jmenují podle hor, vodních toků, anebo slavných osobností, které se váží k trase rychlíku, na Slovensku si cestující museli zvyknout na trochu jiné názvy – třeba Obchodní centrum Mirage, Mall.sk, Impuls Leasing, Gorenje anebo Aspirin.
Dráhy tak chtěly vydělat na reklamě od soukromých společností. Projekt ale nebyl finančně tak úspěšný, jak se čekalo, komplikovaná jména vlaků mátla cestující a člověk se při poslechu nádražního rozhlasu musel usmívat.
V prosinci reklamní smlouvy vyprší a sedmi párům vlaků se potom vrátí jejich tradiční slovenské názvy jako Liptov, Rysy, Spišan nebo Dargov.