Slovenská média se dostávají do rukou miliardářů, Penta má zájem o deník SME

Miliardáři na Slovensku přebírají tamní média. Velcí ekonomičtí hráči skupují vlivné časopisy a deníky. Při chuti je hlavně investiční skupina Penta. Některé velké obchody už uskutečnila a další má v plánu.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Výběr z denního tisku, noviny | Foto: Tomáš Vodňanský | Zdroj: Český rozhlas

Média oligarchů nebo Miliardáři na lovu. To je jen stručný přehled titulků ve slovenských novinách. Na prodej je teď údajně i vlivný deník SME.

O jeho prodeji se spekuluje už delší dobu, v posledních dnech však intenzivněji. Zájem o něj má investiční skupina Penta. Možný nákup společnost zatím nijak nekomentovala, nicméně šlo by o zásadní změnu ve vlastnické struktuře listu. SME patří na Slovensku k nejvlivnějším novinám.

Přehrát

00:00 / 00:00

Slovenská média přebírají tamní miliardáři. O aktuálních nákupech informuje zahraniční zpravodaj ČRo Petr Vavrouška

Samotný deník SME píše o možné změně majitele píše velmi podrobně, ale spíše ve smyslu, co se asi tak může stát, když noviny ovládnou oligarchové, co by to znamenalo pro svobodu žurnalistiky a chod redakce jako takové.

Deník uvádí, že Penta si kupuje prestiž a mohla by tak významně umlčet nejvýznamnější média v zemi, v žebříčku vlivu a moci by poskočila a za to by zaplatila „jen“ několik desítek milionů eur.

Společnost Penta už má za sebou jednu zásadní akvizici na slovenském mediálním trhu. Nedávno koupila přední slovenská vydavatelství 7 Plus a Trend Holding. 7 Plus vydává asi 15 slovenských titulů včetně nejčtenějšího týdeníku Plus 7 dní a třetího nejprodávanějšího deníku Plus Jeden deň.

Pod křídla Trend Holdingu patří stejnojmenný ekonomický týdeník nebo časopis Profit. Je zřejmé, že nový vlastník má nyní mnohem větší možnost rozehrávat přes svá média mocenské, politické nebo ekonomické zájmy.

Na Slovensku se postupně děje totéž, co již delší dobu platí v Česku, tedy že se média dostávají do rukou domácích miliardářů. Televizi Joj vlastní další známá finanční skupina J&T. Slovenské Hospodárské noviny vlastní český ministr financí Andrej Babiš a zpravodajská televize TA3 patří slovenskému miliardáři Ivanu Kmotríkovi.

Petr Vavrouška, kap Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme