Společnost Disney nebude vysílat reklamy na nezdravé dětské jídlo

Americká společnost Disney přestane postupně vysílat reklamy na dětské jídlo s vysokým obsahem cukru, tuků a soli. Na svých televizních a rozhlasových kanálech bude propagovat jenom zdravou výživu. Zástupci společnosti to ve Washingtonu oznámili za přítomnosti manželky prezidenta Obamy Michelle.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Limonáda (ilustr. foto) | Foto: Comstock Images

Mediální konglomerát Disney čelí už léta kritice odborníků na dětskou výživu.

Ve svých programech má mnoho reklam na sladkosti, vysoce kalorické nápoje nebo řetězce rychlého občerstvení. Právě to jsou ale podle expertů hlavní viníci dětské nadváhy a obezity.

Vládní statistiky uvádějí, že se výskyt obezity u dětí od roku 1980 více než ztrojnásobil. Ve věku od 6 do 11 let je dnes obézní každé páté dítě, od 12 do 19 let je to 18 procent adolescentů. Navíc kdo je obézní v tomto věku, má jen minimální naději, že později zhubne. To s sebou přináší rostoucí výskyt cukrovky u stále mladších lidí, kardiovaskulární kompliakce, ale také problémy pohybové soustavy nebo kloubů.

Přehrát

00:00 / 00:00

Bližší informace přinesl v Odpoledním Radiožurnálu zpravodaj ČRo ve Spojených státech Vít Pohanka

Michelle Obamová vzala boj proti tomuto stále rostoucímu problému jako svůj hlavní úkol. Společnost Disney chválí první dáma jako průkopníka. Vyzývá její konkurenty, kteří také vysílají hlavně pro děti, aby ji následovali.

V propagaci se ale točí velké peníze. Disney tak nestáhne reklamy na nezdravé jídlo a nápoje okamžitě a najednou. Kvůli dlouhodobým smlouvám by pravděpodobně nejen přišla o peníze, ale vysloužila si i penále. Bude je tedy odbourávat postupně do roku 2015 a nahrazovat je reklamami na jídlo nebo sladkosti, které budou splňovat požadované normy odborníků na zdravou dětskou výživu.

Američané berou boj s obezitou vážně. Svědčí o tom i nedávný návrh starosty New Yorku zakázat prodej sladkých vysoce kalorických nápojů ve sklenicích nebo kelímcích s objemem větším než 3 decilitry. Restaurace také uvádějí kalorickou hodnotu jídel.

Vít Pohanka, Simona Bartošová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme