Společnost Disney nebude vysílat reklamy na nezdravé dětské jídlo
Americká společnost Disney přestane postupně vysílat reklamy na dětské jídlo s vysokým obsahem cukru, tuků a soli. Na svých televizních a rozhlasových kanálech bude propagovat jenom zdravou výživu. Zástupci společnosti to ve Washingtonu oznámili za přítomnosti manželky prezidenta Obamy Michelle.
Mediální konglomerát Disney čelí už léta kritice odborníků na dětskou výživu.
Ve svých programech má mnoho reklam na sladkosti, vysoce kalorické nápoje nebo řetězce rychlého občerstvení. Právě to jsou ale podle expertů hlavní viníci dětské nadváhy a obezity.
Vládní statistiky uvádějí, že se výskyt obezity u dětí od roku 1980 více než ztrojnásobil. Ve věku od 6 do 11 let je dnes obézní každé páté dítě, od 12 do 19 let je to 18 procent adolescentů. Navíc kdo je obézní v tomto věku, má jen minimální naději, že později zhubne. To s sebou přináší rostoucí výskyt cukrovky u stále mladších lidí, kardiovaskulární kompliakce, ale také problémy pohybové soustavy nebo kloubů.
Bližší informace přinesl v Odpoledním Radiožurnálu zpravodaj ČRo ve Spojených státech Vít Pohanka
Michelle Obamová vzala boj proti tomuto stále rostoucímu problému jako svůj hlavní úkol. Společnost Disney chválí první dáma jako průkopníka. Vyzývá její konkurenty, kteří také vysílají hlavně pro děti, aby ji následovali.
V propagaci se ale točí velké peníze. Disney tak nestáhne reklamy na nezdravé jídlo a nápoje okamžitě a najednou. Kvůli dlouhodobým smlouvám by pravděpodobně nejen přišla o peníze, ale vysloužila si i penále. Bude je tedy odbourávat postupně do roku 2015 a nahrazovat je reklamami na jídlo nebo sladkosti, které budou splňovat požadované normy odborníků na zdravou dětskou výživu.
Američané berou boj s obezitou vážně. Svědčí o tom i nedávný návrh starosty New Yorku zakázat prodej sladkých vysoce kalorických nápojů ve sklenicích nebo kelímcích s objemem větším než 3 decilitry. Restaurace také uvádějí kalorickou hodnotu jídel.