Státní média v Jugoslávii se začínají vymykat režimu

Vlna protestů, která se dnes na výzvu opozice rozšířila v Srbsku, zasáhla řadu státních médií. Mnozí žurnalisté se v nich otevřeně staví proti státní moci.

Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Asi 60 žurnalistů státní tiskové agentury Tanjug dnes podle agentury Beta požadovalo od svého vedení \"objektivní\" informování veřejnosti o veškerém dění v zemi, včetně toho, jež je spojeno s opozicí. Žurnalisté Tanjugu vedení agentury v dopise upozorňují, že je nutno vzít v úvahu \"vůli vyjádřenou v posledních volbách a přiznat politickým silám, které získaly důvěru voličů, místo, které si zaslouží\".

Zaměstnanci Radia Novi Sad dnes zaslali vedení televizní stanice Novi Sad \"ultimátum\", aby okamžitě začala své diváky informovat \"objektivním a profesionálním způsobem\". Třicet zaměstnanců této rozhlasové stanice vyjádřilo solidaritu se skupinou žurnalistů z TV Novi Sad, kteří byli v neděli propuštěni, protože vytvořili stávkový výbor a vyzvali své kolegy, aby podpořili vítězství opozičního prezidentského kandidáta Vojislava Koštunici. V TV Novi Sad podle jednoho ze zaměstnanců, jenž si přál zůstat v anonymitě, prý nyní vládne \"strašlivá\" atmosféra, všechny počítače jsou zamčeny a používají se pouze informace z Tanjugu. Také v bělehradském státním televizním kanálu RTS se podle AFP začínají projevovat známky rozkladu: hudební redakce dnes vyzvala vedení, \"aby říkalo pravdu o volbách\". Ve městě Užice v jihozápadním Srbsku vyhlásila regionální redakce stávku na protest proti informační politice vedení RTS.

Milan Kopp Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější:

Nejčtenější na Facebooku

Nejčtenější na Twitteru