Stavby polských dálnic drahé a pomalé

Dosud neexistující dálniční síť je velkou bolestí sousedního Polska. Tamní Nejvyšší kontrolní komora došla k závěru, že při výstavbě dálnic se plýtvalo penězi.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

dálnice

dálnice | Foto: Jan Rosenauer

Ve své zprávě posuzuje, jak si státní orgány počínaly při budování dálniční sítě v uplynulých 3 letech. Kontroloři se zaměřili hlavně na propastný rozdíl mezi plány výstavby dálnic a skutečností.

Podle Nejvyšší kontrolní komory se místo skutečné výstavby dálnic vytvářely stále nové programy jejich budování. Ty ale měly spíše charakter zbožných přání a neodpovídaly technickým možnostem, které stát měl a má.

Zprovozněné krátké úseky dálnic byly postaveny z veřejných prostředků, a ne jak se plánovalo, za peníze soukromých investorů. Za 3 roky se v Polsku postavilo 136 kilometrů dálnic, zatímco vláda plánovala jich ročně vybudovat 250 km.

Kontrolní komora také vytkla ministerstvu infrastruktury, odpovědnému za stavbu komunikací, že se za peníze určené na dálnice kupovaly pozemky, přes které ale dálniční tahy vůbec neměly vést.

Milan Kopp, Pavel Novák Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme