Slavné TGV končí. Francouzské železnici začíná kralovat nová generace rychlovlaků

Francie se loučí s jednou velmi úspěšnou značkou. Legendární rychlovlaky TGV dostávají po 37 letech nové jméno. Francouzské dráhy se tak chtějí připravit na příchod mezinárodní konkurence. Právě v těchto dnech zahajují rozsáhlou propagační kampaň, aby novou značku podpořily.

Paříž Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slavné TGV nahrazuje nová generace rychlovlaků nazvaná InOUi | Foto: Christian Hartmann | Zdroj: Reuters

Nové rychlovlaky francouzských železnic se jmenují InOui. Podle tvůrců této značky je v názvu zahrnuta jak ochota dopravce modernizovat své vozy, tak snaha přiblížit se cestujícím.

Přehrát

00:00 / 00:00

Slavné TGV končí. Francouzské železnici začíná kralovat nová generace rychlovlaků. Téma pro Martina Baluchu

Ostatně celé slovo InOUi ve francouzštině a bez diakritiky znamená úžasný nebo dokonce ohromný.

„Je to překvapení. Nikdy bych tento název ale nepoužil pro TGV,“ říkal už dříve jeden z Francouzů v anketě televize LCI.

„Lidé si na tento název nikdy nezvyknou. Myslím, že tomu budou stále říkat TGV,“ dodával další.

První vlaky s novou značku vyjely už letos v červenci na trase Paříž-Toulouse. Od tohoto týdne budou tyto vozy jezdit také z Paříže do Bordeaux, Lyonu a do Štrasburku.

Mobilem si objednáte jídlo

Kromě přemalovaného loga mají rychlovlaky i modernější vybavení a více služeb jako třeba kvalitnější internetové připojení nebo možnost objednat si jídlo z minibaru pomocí mobilní aplikace.

Pendolino zničené při nehodě u Studénky se vrátilo do provozu. Oprava stála přes dvě stě milionů

Číst článek

„Mění se hodně věcí. Jde nám skutečně o kvalitní cestování. Přijímáme výzvu nabízet ještě více - více pohodlí ve vozech i více služeb pro každého," vysvětlovala v rozhovoru pro rádio Europe 1 generální ředitelka sekce francouzských železnic Rachel Picardová.

Změna loga a zlepšení služeb podle ní neznamená zdražování. „Ano, je to pro nás závazek. Musíme si poradit, být efektivnější a flexibilnější, abychom dokázali nabízet více pohodlí i služeb za stejné ceny,“ doplnila.

Francouzské dráhy se změnou značky, modernizací vozů i rozšířením nabídky snaží připravit na příchod mezinárodní konkurence od roku 2020.

TGV jako symbol Francie

Rychlovlaky TGV, tedy Trains a Grande Vitesse (vlak s vysokou rychlostí), se za více než tři desítky let staly ve Francii symbolem. První trať pro ně otevřeli v roce 1981. Na podobě tehdejších vlaků se podílel designer závodních aut Jacques Cooper.

VIDEO: ‚Žabotlam‘ pohledem strojvedoucího. Podívejte se, jak se řídí železniční legenda

Číst článek

„Přišli za mnou a zeptali se, jestli bych jim nemohl nakreslit vlak. Tak jsem řekl: Proč ne.  A oni na to, že chtějí něco jiného než tradiční vlak a že ten stroj musí být velmi rychlý. Inspiroval jsem se tedy závodními auty,“ vysvětloval v pořadu televize RMC.

Cooper v šedesátých letech navrhoval Porsche 914/6 Murene. Právě toto auto i jeho oranžová barva se staly modelem pro první rychlovlaky TGV.

Ať už TGV nebo InOUi, dnešní rychlovlaky ve Francii jezdí až 320 kilometrů v hodině a každoročně je využijí miliony cestujících.

TGV Duplex | Foto: hpgruesen | Zdroj: Pixabay | CC0 Creative Commons,©

Martin Balucha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na Google+ Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme