Slavné TGV končí. Francouzské železnici začíná kralovat nová generace rychlovlaků

Francie se loučí s jednou velmi úspěšnou značkou. Legendární rychlovlaky TGV dostávají po 37 letech nové jméno. Francouzské dráhy se tak chtějí připravit na příchod mezinárodní konkurence. Právě v těchto dnech zahajují rozsáhlou propagační kampaň, aby novou značku podpořily.

Paříž Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Slavné TGV nahrazuje nová generace rychlovlaků nazvaná InOUi

Slavné TGV nahrazuje nová generace rychlovlaků nazvaná InOUi | Foto: Christian Hartmann | Zdroj: Reuters

Nové rychlovlaky francouzských železnic se jmenují InOui. Podle tvůrců této značky je v názvu zahrnuta jak ochota dopravce modernizovat své vozy, tak snaha přiblížit se cestujícím.

Přehrát

00:00 / 00:00

Slavné TGV končí. Francouzské železnici začíná kralovat nová generace rychlovlaků. Téma pro Martina Baluchu

Ostatně celé slovo InOUi ve francouzštině a bez diakritiky znamená úžasný nebo dokonce ohromný.

„Je to překvapení. Nikdy bych tento název ale nepoužil pro TGV,“ říkal už dříve jeden z Francouzů v anketě televize LCI.

„Lidé si na tento název nikdy nezvyknou. Myslím, že tomu budou stále říkat TGV,“ dodával další.

První vlaky s novou značku vyjely už letos v červenci na trase Paříž-Toulouse. Od tohoto týdne budou tyto vozy jezdit také z Paříže do Bordeaux, Lyonu a do Štrasburku.

Mobilem si objednáte jídlo

Kromě přemalovaného loga mají rychlovlaky i modernější vybavení a více služeb jako třeba kvalitnější internetové připojení nebo možnost objednat si jídlo z minibaru pomocí mobilní aplikace.

Pendolino zničené při nehodě u Studénky se vrátilo do provozu. Oprava stála přes dvě stě milionů

Číst článek

„Mění se hodně věcí. Jde nám skutečně o kvalitní cestování. Přijímáme výzvu nabízet ještě více - více pohodlí ve vozech i více služeb pro každého," vysvětlovala v rozhovoru pro rádio Europe 1 generální ředitelka sekce francouzských železnic Rachel Picardová.

Změna loga a zlepšení služeb podle ní neznamená zdražování. „Ano, je to pro nás závazek. Musíme si poradit, být efektivnější a flexibilnější, abychom dokázali nabízet více pohodlí i služeb za stejné ceny,“ doplnila.

Francouzské dráhy se změnou značky, modernizací vozů i rozšířením nabídky snaží připravit na příchod mezinárodní konkurence od roku 2020.

TGV jako symbol Francie

Rychlovlaky TGV, tedy Trains a Grande Vitesse (vlak s vysokou rychlostí), se za více než tři desítky let staly ve Francii symbolem. První trať pro ně otevřeli v roce 1981. Na podobě tehdejších vlaků se podílel designer závodních aut Jacques Cooper.

VIDEO: ‚Žabotlam‘ pohledem strojvedoucího. Podívejte se, jak se řídí železniční legenda

Číst článek

„Přišli za mnou a zeptali se, jestli bych jim nemohl nakreslit vlak. Tak jsem řekl: Proč ne.  A oni na to, že chtějí něco jiného než tradiční vlak a že ten stroj musí být velmi rychlý. Inspiroval jsem se tedy závodními auty,“ vysvětloval v pořadu televize RMC.

Cooper v šedesátých letech navrhoval Porsche 914/6 Murene. Právě toto auto i jeho oranžová barva se staly modelem pro první rychlovlaky TGV.

Ať už TGV nebo InOUi, dnešní rychlovlaky ve Francii jezdí až 320 kilometrů v hodině a každoročně je využijí miliony cestujících.

TGV Duplex | Foto: hpgruesen | Zdroj: Pixabay | CC0 Creative Commons,©

Martin Balucha Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme