Tradiční polévky Heinz mění recepturu
Potravinová firma Heinz, založená Henrym Johnem Heinzem z Pittsburghu roku 1876, v těchto dnech připravuje rozsáhlou reformu ve škále svých polévek v konzervě.
Zakladatel firmy John Heinz byl průkopníkem hnutí za pravé, nefalšované potraviny a možná by byl potěšen rozhodnutím svých nástupců radikálně omezit obsah soli v polévkách, které firma vyrábí. V těchto dnech bylo oznámeno, že firma mění recept své rajské polévky poprvé za půl století.
Této nejpopulárnější Heinzovy polévky, anglicky Cream of Tomato Soup, se od roku 1910 prodává na půl milionu konzerv týdně. Nový recept obsahuje o dvacet procent méně soli, o 18 procent méně tuku, o deset procent méně cukru, ale za to o třináct procent víc rajčat.
Tato změna se samozřejmě týká i britského trhu, kde bylo staženo na 620 tisíc konzerv s touto polévkou a jsou nahrazovány novými. Změna se netýká jen rajské polévky, nýbrž všech třinácti polévek v klasické řadě Heinz.
Všechny vyřazené konzervy firma věnuje Armádě spásy. Reforma je odezvou na všeobecně vyjadřované obavy nad obsahem soli v potravinách. Heinz raeguje na výzvu vlády, aby se obsah soli v polévkách snížil o 55 procent.