Turecký soud anuloval blokaci nezávislého serveru Bianet, na seznamu se asi ocitl omylem

Soud v Turecku anuloval blokování nezávislého serveru Bianet. Na seznamu 136 webů a účtů na sociálních sítích, které soud nařídil z důvodu národní bezpečnosti zablokovat, se Bianet ocitl patrně omylem. S odvoláním na právní zástupkyni serveru to ve středu uvedla agentura AFP. Bianet v Turecku vešel ve známost díky článkům věnovaným lidským právům a násilí páchaném na ženách. Publikuje turecky, kurdsky a anglicky.

Ankara Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

(ilustrační foto) | Foto: Murad Sezer | Zdroj: Reuters

Bianet v úterý informoval, že soud v Ankaře nařídil jeho zablokování. Rozhodnutí soudu je z 16. července, zveřejněno však bylo až o tři týdny později. Soud zástupce Bianet o rozhodnutí neinformoval, právní zástupkyně serveru Meric Eyübogluová na něj přišla náhodou.

Turecký soud nařídil zablokovat nezávislý server. Psal o lidských právech a násilí na ženách

Číst článek

Ve středu si ovšem u soudu vyžádala příslušnou složku a zjistila, že Bianet byl hned 17. července ze seznamu webů, účtů na sociálních médiích a videí vyřazen. Zablokován má být například twitterový účet poslankyně prokurdské Lidové demokratické strany (HDP) Oyae Ersoyové.

Organizace Reportéři bez hranic (RSF) poukazuje pravidelně na porušování svobody tisku v Turecku za vlády současného prezidenta Recepa Tayyipa Erdogana. Tažení vlády proti médiím se podle organizace vystupňovalo po pokusu o vojenský převrat v létě 2016. Od dubna 2017 je například v Turecku blokována internetová encyklopedie Wikipedia.

Na žebříčku 180 zemí, který sestavuje RSF s ohledem na svobodu tisku, se nyní Turecko nachází na 157. místě v sousedství Iráku, Kazachstánu, Rwandy a Burundi.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme